Gonzar - Casanova - Reisverslag uit Melide, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Gonzar - Casanova - Reisverslag uit Melide, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Gonzar - Casanova

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

30 April 2013 | Spanje, Melide

Dag 31...

Koning(inne)dag! En alsof de duvel ermee speelde, ik kon zowat de hele dag mijn oranje poncho aan... Het regende, weliswaar niet heel hard, maar toch, gedurende de eerste twintig kilometer van vandaag. Niet leuk natuurlijk, maar je hoort ons niet klagen. De afgelopen viereneenhalve week hebben we alles bij elkaar drie dagen regen en één dag sneeuw gehad. Ik heb verhalen gelezen van pelgrims die het er slechter vanaf hebben gebracht...

Ik moet ook nog wat rectificeren. Gisteren schreef ik dat Aad twee kilometer te ver was gelopen er hij dus vier kilometer teveel 'op de teller had staan'. Vandaag bleek dat het er bijna tien waren! Vanochtend hebben we dus maar goede afspraken gemaakt. Het dorp waar we overnachten staat op ongeveer zestig kilometer van Santiago. Sinds een paar dagen staat er om de vijfhonderd meter een paal die de kilometers aftelt, dus Aad gooit bij paal '61' de remparachutes uit en dan moet het ongeveer kloppen...

De route vandaag was dus vooral grijs, met een lichtpuntje na een kleine tien kilometer. De herberg in Ligonde riep alle langslopende 'verzopen katten' binnen voor gratis koffie en thee en dat laten wij Hollanders ons natuurlijk geen twee keer zeggen! Binnen was kaarslicht en warmte, we hadden het even nodig....
Verder was het vandaag niet zo spannend. Tegen het einde van de tocht werd het wat lichter en de laatste vijf kilometer hebben we zowaar droog kunnen lopen. De herberg ligt een paar kilometer van de route en dat is te merken. We zijn de enige gasten vandaag.

Vanavond hebben de feestelijkheden in Nederland nog even op Internet bekeken, gelukkig hebben jullie het wel droog gehouden. Morgen gaan we naar Arzua, ongeveer 25 kilometer in hetzelfde weer als vandaag...

Inzicht van de dag: Als je ervoor openstaat komt er, als het nodig is altijd hulp, soms uit onverwachte hoek (nadere uitleg volgt)...

• 30 April 2013 - 21:31

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad,
    Toch wel een beetje een tegenvallende dag, .Regen.Gelukkig een barmhartige herbergier ,die jullie een GRATIS kopje koffie aanbood.Morgen 25 km lopen ,dan is het Woensdag .Hoop niet dat de laatste loodjes voor ,jou, Yvonne te zwaar zullen zijn.Ik heb jouw rechter been gezien .Wees voorzichtig,maar jij geeft niet op.Hier in Valencia heeft het vandaag gesneewd.!!Voor jullie heb ik voor morgen een lekker zonnetje besteld,loopt wel zo plezierig ,niet?Wens jullie veel animo voor de laatste Woensdag van jullie pelgrimstocht.
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 30 April 2013 - 22:04

Maureen:

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxxxx!!!!!!!!!!!!!!!

• 30 April 2013 - 22:24

Jet:

Lieve pelgrims, nou vandaag is er weinig reactie op jullie verslag. Nou dan zal ik nog maar even uit de onverwachte hoek komen. Ik heb ook gewoon gewerkt en ondanks de kou de korte broek aangehouden
    Ik zit op dit moment ook alle belevenissen te volgen om maar mee te kunnen praten over alles.
    Wat een onzin he.
    Wat hebben jullie een mooi uitzicht nog even doorzetten, nog maar een korte weg en het plein komt in beeld.
    Lieve Yvon wat heb je een prachtige stralende lach op de foto s, geniet nog van deze laatste dagen,en leef met heel je hart.
    Dikke kus, en succes met de laatse kilometers, Jet

• 30 April 2013 - 22:49

Babs:

Super... jullie kanjers zijn bezig met jullie laatste kilometers te lopen. De laatste dagen wens ik jullie veel zon, de wind heel zachtjes in de rug & veel wandelplezier!! Een "oranje" groet uit Nederland, het was een geweldig feest vandaag!

• 30 April 2013 - 22:54

Ma:

Gelukkig dat jullie vandaag een gedeelte een geplaveid pad hadden....jonge...jonge....echt Spaans !
    Ik ben benieuwd wat er voor een nader uitleg gaat volgen
    Groetjes ma

• 01 Mei 2013 - 10:10

Ineke:

Aad je gaat echt vol gas,ff 10 km extra "appeltje eitje " zeker,gooi wel je anker uit bij paal 61.
    Weer genoten van het mooie verhaal en de foto`s.

xxineke

• 01 Mei 2013 - 10:53

Josefien En Jan:

Ha pelgrims,

Echte bikkels zijn jullie, en jij Aad in zo'n hoog tempo.
    We hebben echt bewondering voor jullie. Wij zij aan het genieten met de caravan in het zuid-limburgseland.

Heel veel groetjes en geniet van de laatse pelgrimsdagen.

XX Josefien en Jan

• 01 Mei 2013 - 11:39

Henny En Arnold:

Jullie zijn kanjers, maar dat wisten we eigenlijk al. Ongetwijfeld genieten jullie ook van de "laatste" kilometers. Wij genieten met jullie mee via jullie verslaggeving in woord en beeld. Wij zullen straks weer moeten wennen aan de leegte die ontstaat nadat jullie het reisdoel hebben bereikt. Voor wat nu betreft wensen wij jullie een fijne beleving bij het afleggen van die kilometers zo " kort" voor de finish.
    Groeten,
    Henny en Arnold

• 01 Mei 2013 - 15:10

Herman En Marlies:

Ook wij volgen jullie met veel interesse en bewondering. Jullie zijn er bijna! Ook onze intententies mag je aan Jacobus overbrengen. Kunnen we goed gebruiken nu wij ook naar Spanje gaan waar jullie begonnen zijn, en wat is dat dan lang geleden en ver weg. Heel veel groeten en liefs van H&M

• 01 Mei 2013 - 16:58

Natalie:

Nog even de laatste loodjes. Jullie zijn al zover gekomen dit laatste slaan jullie je er ook wel doorheen. Super van jullie.....ik doe het niet na...toi toi toi vanuit een zonnig Nederland! Liefs Natalie x

• 01 Mei 2013 - 20:54

Henny Van As:

Wat zijn jullie toch kanjers Nog even en het zit erop .Hopenlijk hebben jullie dan goed weer en een zonnestraaltje want dat is wel verdiend Lees met veel plezier elke keer weer die mooie verslagen en ben zooo trots op jullie .Yvonne gisteren op de laatste koninginnendag is onze vierde kleindochter Wiep geboren dus voor ons was het dubbel feest Kanjers ik wens jullie nog heel veel succes voor de laatste kilometers zet um op Dikke knuffel Henny en Jo