Barbadelo - Gonzar - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Barbadelo - Gonzar - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Barbadelo - Gonzar

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

29 April 2013 | Spanje, Gonzar

Dag 30...

In een stralende zon, met een koud windje en met pijn in ons hart verlieten we vanmorgen Barbadelo. Toch wel één van de mooiste herbergen tot nu toe... en we krijgen er niet meer zoveel!

En eindelijk, eindelijk hebben die Spanjaarden begrepen welke ondergrond wandelaars het liefst hebben. Eindelijk een paar kilometer gewoon zandpad, zonder die keien ter grootte van een klein hunebed! Erg prettig lopen en we schoten dan ook lekker op. Aad was er al snel weer vandoor, maar daarover later meer. Het landschap was glooiend, zonder echt steile beklimmingen of afdalingen, dus echt afzien was ook niet nodig.

Tegen een uur of twaalf troffen we een mooie binnentuin, dus tijd voor de lunch. Aad belde dat hij in Portomarin was, een kilometertje of vijf verderop. Samen lunchen zat er dus niet in, maar dat maakt ook niks uit. Daarna weer verder, het zonnetje won het van de wolken, dus we kregen een echt vakantiegevoel! Weliswaar waaide het nog steeds erg hard en werden we in Portomarin bijna het meer ingeblazen, maar dat mocht de pret niet drukken.

Toen we Portomarin door waren kreeg ik Aad aan de telefoon: waar we vanavond zouden slapen, want hij wist het niet meer precies. Ik vertelde het hem en wat bleek: hij was het straal voorbij gelopen! Dus Aad kon weer bijna twee kilometer terug! Hij kon er gelukkig zelf ook om lachen..., vooral toen hij in de reisgids las dat deze herberg écht niet gemist kon worden, omdat je er zo ongeveer tegenaan liep!

De herberg van vandaag is een 'gemeentelijke', dus schoon, maar erg sober. Gonzar is nou ook niet direct een metropool, dus dat wordt vanavond waarschijnlijk vroeg naar bed. Morgen naar Casanova, 'what's in a name...'

Inzicht van de dag:
Als je hard loopt, loop je je doel soms voorbij...

• 29 April 2013 - 21:15

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad ,Dat zijn weer geweldige foto´s .Zo te zien is het stuwmeer goed gevuld en staan de bomen in bloei ,dat is later dan hier ..Het is goed te

• 30 April 2013 - 09:27

Ma:

Hopelijk hebben jullie vandaag weer een voorspoedige wandeltocht
    Wij zitten vandaag natuurlijk massaal voor de buis
    Voor mij voor de derde keer wisseling van de wacht in ons koningshuis
    Succes vandaag.......ma