Triacastela - Barbadelo - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Triacastela - Barbadelo - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Triacastela - Barbadelo

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

28 April 2013 | Spanje, Barbadelo

Dag 29...

Nieuwe dag, nieuwe kansen, maar helaas nog steeds sneeuw. Gelukkig duurde het niet zo heel lang en klaarde het vrij snel op. De rest van de dag bleef het af en toe dreigend, maar we hebben het droog gehouden met zelfs een waterig zonnetje.

Zoals al eerder vermeld hebben ex-pelgrims gezegd dat Galicië het mooiste deel van de hele route is en na vandaag denk ik dat ze gelijk hebben. De hele dag liepen we door mooie natuur en uitgestorven gehuchten waar de tijd stil is blijven staan. We hebben werkelijk geen moment van de 29 kilometer het idee gehad dat het beter had gekund.

Uiteindelijk zijn we in Barbadelo aanbeland, in een geweldige herberg. Ik zit hier in een gemakkelijke fauteuil dit verhaal te tikken, net na een prima diner. Morgen gaan we voorbij het 'magische' 100-kilometerpunt en kunnen we gaan aftellen. Zoals het er nu naar uitziet, komen we donderdag of misschien vrijdag aan in Santiago. Dat is een kleine week éérder dan oorspronkelijk gepland...

Inzicht van de dag:
Je wandelt de ene dag uit en de andere dag in...

• 28 April 2013 - 21:27

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Vandaag weer wat sneeuw.Morgen het magische punt ,hopenlijk wel met een vriendelijk zonnetje.Als jullie elke dag zo´n 30 km kunnen lopen ,dan zullen jullie Vrijdag in Compostela kunnen zijn .Nog 5 dagen lopen en dan hebben jullie het volbracht.Dan nog een week eerder dan jullie hadden gepland.GEWELDIG !Wij hebben vanaf Donderdag ook niet zo´n goed weer .We leven in de wolken en het regent ,maar wij zijn er blij mee.Morgen zien we wel weer ,zoals jullie.Voor de nacht een fijn hotelletje ,lekker slapen en dan morgen een mooie wandelroute.Veel wandelplezier!
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 28 April 2013 - 21:31

Ineke:

Hallo pelgrims, SNEEUW.........................weten jullie wel zeker dat je in het goeie land loopt.

XXiNEKE

• 28 April 2013 - 21:42

Gerdy:

Lieve alle drie,

Dagelijks volg ik jullie verslagen met veel interesse. Heb ongeloofelijk veel bewondering voor het positievisme en doorzettingsvermogen. Jullie schrijven overigens leuk/boeiend. Op naar Santiago de Compostella!
    Liefs,
    Gerdy

• 28 April 2013 - 23:19

Hilde:

Hallo Jurgen, Yvonne en Aad!
    Wat een mooie foto's !! Geweldig wat een mooie natuur! En niet te geloven dat jullie vandaag in de sneeuw hebben gelopen!!! Maar jullie gaan als een trein! Wat een tempo! Ook Yvonne heeft er geen moeite mee zo te zien!! Ik heb enorm veel respect en bewondering voor jullie zoals jullie de hele camino positief bewandelen!! Heerlijk om jullie boeiende verhalen te lezen.Ik geloof dat er wel en leuk boek in zit.
    Nog een week als ik het goed begrijp, dan kunnen jullie je rust nemen en genieten van Santiago de Compastella. Maardat wordt gwoon afkicken voor jullie. Succes en hopelijk is het lekker weer de komende dagen en ook straks in S de C. Dan gewoon van terras naar terras lopen!!
    Ik zal de verhalen wel missen!

Liefs uit Lieshout van Frans en Hilde.

• 28 April 2013 - 23:27

Ma :

Jullie gaan naar mijn mening als een trein wat een energie ongelofelijk !!
    Nog maar een klein weekje. Het is te hopen dat jullie op de plaats van bestemming lekker zonnig weer treffen dat maakt alles nog veel gezelliger.....succes voor de volgende etappe
    .....ma

• 29 April 2013 - 11:41

Wick En Sandra:

Hey Jurgen, Yvonne en Aad,
    Wat een prestatie, de laatste loodjes nog en dan lekker relaxen de laatste week.
    Komt helemaal goed, jullie zijn Kanjers!
    Wij hebben hier gisteren het voetbalseizoen op de smelen afgesloten, geen sneeuw, wel fris maar toch gezellig. Het pannaveld is echt gaaf geworden voor de kids.
    Geniet nog maar lekker daar en dan zien we elkaar gelukkig weer gauw.................Liefs uit Odiliapeel

• 29 April 2013 - 16:10

Linda:

'T is hier nog beter weer dan daar!

• 30 April 2013 - 11:12

Caminofrans:

Ola pereginoos,

Nog efkes en jullie komen aan in Zantiago. Ik raadt jullie aan zowel naar Finnisterre en Muxia te gaan dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Wel heb ik het laatste stuk per bus gedaan. Ik volg jullie op jullie goede tochd.

Buen Camino, Caminofrans