Zubiri - Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Zubiri - Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Zubiri - Pamplona

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

02 April 2013 | Spanje, Pamplona

Dag 3...

Wie kent de boekjesreeks "Hoe overleef ik..." de pubertijd, mijn eerste puist etc... Nou "Hoe overleef ik de Camino" .... Na een heftige wandeling ga je moe maar zeer voldaan aan tafel met andere Peregrino's uit alle werelddelen. Ze komen uit Canada, Amerika, Nieuw-Zeeland, Scandinavië en alles wat ertussen ligt en je komt elkaar overal iedere dag weer tegen. Na veel gezelligheid, goed eten en voldoende wijn kruip je tussen twaalf andere stapelbedden die volhangen met natte en relatief schone/vieze was, vervolgens gaat dan om het licht 22.00 uit. En dan lig je daar met je hoofd vol met gedachten en een lichaam wat inmiddels overloopt van de adrenaline..... Binnen tien minuten heb je het gevoel dat je in een berenhol ligt met zéker tien snurkende beren en probeer dan maar eens te slapen, niet dus. Om 06.00 's morgens begint dan het geloop naar het toilet en geritsel met alle spullen. Ook jij sleept dan je nog vermoeide lijf uit je mummiezak en gaat aan je ontbijt om even later fris en fruitig weer aan je Camino te beginnen.

Vandaag was ons een relatief vlakke etappe beloofd, er was een heel klein beetje regen aan het begin, maar de poncho's konden snel weer uit omdat het zonnetje het ging winnen. De route ging weer door prachtige bossen, klimmend en dalend over stenen paden die door de regen veranderd waren in modderpoelen waar je soms tot de enkels in weg zakte.

Bij de afdalingen kwam Yvonne er al snel achter dat het niet goed ging met de linkerknie waardoor ze uiteindelijk haar linkerbeen meesleepte.... Een aardige Spanjaard in een gehucht met twee huizen (ze gaan hier trouwens voor een pelgrim allemaal door het vuur) heeft via 112 een taxi gebeld voor de laatste tien km. Het ging écht niet meer. Na ongeveer twee uur kwamen ook Aad en Jurgen de herberg binnen.

Pamplona is een prachtige stad, gelukkig konden we ook nog heerlijk genieten op een terras in de zon. Ook is er post onderweg met toch nog overtollige bagage :-).

Er is inmiddels een knieband gekocht en het advies van diverse mensen om een dag rust te nemen is voor lief aangenomen, maar we zullen morgenvroeg wel zien.

Inzicht van de dag: Volgens Aad zitten de Spanjaarden (met hun werktempo) te knabbelen aan zijn pensioen.

• 02 April 2013 - 22:26

Oploo:

Hey bikkels,
    Wij vinden de daginzichten ook erg leuk om te lezen !
    Zouden we hier zelf ook eens aan moeten beginnen !!!
    Veel liefs xxx

• 02 April 2013 - 22:30

Sandra:

Ha die drie kanjers,
    Wat hebben we toch bewondering voor jullie. Hopelijk gaat het met de knie van Yvonne snel beter, we duimen ervoor. Zet hem op!!! Bedankt voor de reisverslagen, leuk om te lezen, Groetjes Wick en Sandra

• 02 April 2013 - 22:32

Linda:

Tóch maar wel gehoorzamen aan de kniebrace dan!! Anders misschien beter een dag rusten, dan dadelijk stuk zitten.... Beterschap xxx

• 02 April 2013 - 22:33

Berdy Sweens:

wat een geweldig iets die daginzichten.
    kunnen we daar bij de receptie eind mei ook mee beginnen?
    ik doe mijn best voor de opsteker van de dag,
    rust roest niet bij knieproblemen.

sterkte en liefs

• 02 April 2013 - 22:34

Kamiel:

Hoi Yvonne&Jurgen&Aad,

Ik loop op deze manier toch een beetje mee......blijven schrijven aub?

Hopelijk houdt de knie van Yvonne (met band) zich goed
    en Aad laat die Spanjaarden toch knabbelen aan je pensioen, wij weten wel beter dan die paëlla vreters met olijfolie!

Stieren gezien daar in Pamplona? Het schijnt dat je dan moet bukken en stil blijven staan?????

Geniet ze!

Groet,
    Kamiel

• 02 April 2013 - 22:35

Esther:

Hey Yvonne,

wat ontzettend leuk om jullie weer te volgen op deze manier!!
    Heel veel succes en beterschap met je knie!!

X Esther (je weet wel, die van die knuffelmarokkaan ;) )

• 02 April 2013 - 22:59

Ma:

Yvonne,Aard en Jurgen wat een bikkeltrio Hopen dat het met de knie van Yvonne goed komt
    Ik zal duimen
    ma

• 03 April 2013 - 07:32

Janneke:

Ben weer blij met jullie verhaal! Yvon, vandaag een dagje rust met je vriend lijkt me een goed plan, niet te hard van stapel lopen.... Xxxx

• 03 April 2013 - 08:11

Ellen En Ronald:

Lieve Aad, Yvonne en Jurgen,
    Het is iedere dag weer een feestje als jullie mail binnenkomt. Zo mooi om jullie avonturen te lezen, Yvonne sterkte met de knie ben benieuwd of de rustdag genomen gaat worden.
    Liefs Ellen en Ronald

• 03 April 2013 - 09:03

Mei:

He Aad als er weer mensen gezocht worden voor het europees parlement....en zoek je nog een uitdagende bezigheid nadat je deze tocht hebt volbracht? Dan liggen hier kansen voor je ( en ons!)

He juni kiek uut met da knietje..... weet hoe het voelt... liefs mei

• 03 April 2013 - 10:23

Dienie Lomme :

dan wens ik je heel veel sterkte met de knie
    Dat is wel vervelend
    Maar met een dag rust doet wonderen
    susses

• 03 April 2013 - 10:59

Ineke:

Lieve allemaal,Geniet van jullie verhaal,dat snurken daar herken ik wel wat in volgens arien moet je gewoon in het zelfde tempo mee snurken dan gaat het goed komen,yvonne je had hier kunnen oefenen naast arien.

Succes vandaag xxx

• 03 April 2013 - 11:22

Marion En Niels:

He Jurgen, Yvonne en Aad,

Wat leuk om dit allemaal te lezen en de foto's te bekijken!! Gelukkig kunnen jullie nu van het biertje en het wijntje genieten in het zonnetje!
    Veel succes en geniet er verder nog van!!

Groetjes Marion en Niels

• 03 April 2013 - 11:29

Henny En Arnold:

Hallo, Yvonne, Jürgen en Aad, jullie sfeervolle verslagen zijn inmiddels voor ons een hoogtepunt van de dag. Vanaf de bank volgen wij jullie verrichtingen en proberen wij ons in jullie omstandigheden te verplaatsen. Wij zijn benieuwd naar de ontwikkelingen van de knie van Yvonne maar eigenlijk ook wel naar de ontwikkeling van de knieën van de heren.
    Blijf vooral positief en veel succes bij het vervolg van de el camino. Wij zien uit naar jullie volgende bericht.
    Groeten, Henny en Arnold

• 03 April 2013 - 14:10

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad,ja jij hoort er ook bij .
    Dat is even niet zo prettig ,Yvonne .Koop Calmatel gel werkt heel goed. Goed insmeren !Gelukkig hebben jullie nu een zonnetje ,zag ik op de foto´s. Dit is voor jullie hard werken ,maar jullie doen dit met veel animo.Ga zo door ,alleen Yvonne wees wel voorzichtig.
    Hebben jullie maar weer een mooie dag.
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 03 April 2013 - 14:54

Verloren Golf Balletje:

Hoi: Aad Yvonne Jürgen we zien al een klein zonnetje,het terras,het glas,ziet er goed uit,
    Aad heb je al wat K...... gezien.gr: Theo en Mia