Estella - Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Estella - Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Estella - Los Arcos

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

05 April 2013 | Spanje, Los Arcos

Dag 6...

Een dag zonder regen en een dag zonder blubber (nou ja, bijna dan).
We zijn vandaag de Rioja binnen gelopen en het landschap veranderde bijna met de kilometer. Langzaam vlakte het uit en we hebben alvast een voorproefje gehad van de laagvlakte die ons binnenkort te wachten staat.

De laatste tien kilometer van vandaag liepen we over goede paden naar Los Arcos en dat plaatsje zagen al ruim van tevoren liggen. Er waaide een gemeen koude wind en we hadden de thermokleding ook voor het eerst nodig. Daar stond tegenover dat het zonnetje scheen en dat Yvonne weer als een jonge hinde over de paden dartelde!

Al voor 14.00 uur waren we op het overnachtingsadres van vandaag en heel even dachten we erover om door te lopen naar het volgende dorpje. Dat zou nog vier extra kilometers betekenen en dat was nog te overzien, maar het zou ook inhouden dat Yvonne dan haar rugzak weer om zou krijgen en om het lot nu gelijk weer zo te tarten, dat zagen we niet zitten. Al met al liggen we nog steeds één dag voor op schema, dus niks aan de hand, alles gaat goed.

De herbergen worden wel steeds minder, oud en slecht onderhouden, maar we kunnen natuurlijk ook gewoon een paar keer pech hebben gehad. Zeker nu we de tas van Yvonne vooruit sturen, moeten we een keuze vanuit het boekje maken en dan kunnen we er natuurlijk een keer naast zitten. Jullie weten inmiddels hoe ik over de auteur van het boekje denk en ik zie nog geen aanleiding om die mening aan te passen...

Inzicht van de dag:
Als je in het leven zo nu en dan even wat minder bagage meeneemt, word het een stuk aangenamer.

• 05 April 2013 - 18:37

Nico Aretz:

Jullie verslag is zeer interresant. Prettig weekend !

• 05 April 2013 - 18:57

Henny En Arnold:

Fijn dat het met Yvonne weer goed gaat en dat ze weer jullie metgezel is. Heel veel succes in de komende trajecten. Blijf positief en geniet ervan.
    Henny en Arnold

• 05 April 2013 - 19:30

Hilde Daniels:

Goed om te horen/lezen dat er zo maar een dag zonder problemen voor jullie is gekomen. En weer een jonge hinde in het gezelschap is natuurlijk ook aangenaam! Een beetje zon doet een mens goed, alleen die koude wind zal niet prettig zijn geweest. Daar hebben wij hier ook nog steeds last van.
    Jullie gaan goed, dus vooral zo doorgaan! Iedere dag een beetje dichterbij!!!! Prettige weekendloop, groetjes van Frans en Hilde

• 05 April 2013 - 21:32

Janneke:

Wat fijn dat Ivon weer lekker meeloopt! Zet 'm op pelgrima en pelgrims!! En heel fijn Jurgen, dat we jullie iedere dag kunnen volgen. Zoals jij schrijft, maken we het helemaal mee. Thanxxxxxx

• 05 April 2013 - 21:44

Kamiel:

Lekker
    Kamiel

• 05 April 2013 - 22:10

Ineke:

Hoi yvonne ,je bent ook wel een bikkel,ben trots op je ,gewoon weer melopen super hoor.en nartuurlijk mijn lieve zwagertje en jurgen,ben trots op jullie xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 April 2013 - 23:44

Babs:

Goed inzicht!!!!!!

• 06 April 2013 - 08:55

Au3:

Was de wijn nou ook lekker?? Want die zouden jullie toch rond 09.30 uur al genuttigd hebben?? Zet hem op en als het goed is, gaat bij jullie ook de zon doorbreken. Hier zie ik hem nog niet hoor! Maar hij is aangekondigd. Top verslag weer. Succes. xxxx

• 06 April 2013 - 13:12

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Het gaat jullie nu mee zitten .Yvonne ,jij doet weer goed mee.Dat is positief.Het zonnetje schijnt ook bij jullie ,maar de wind is ook hier koud,Dat vind ik dan .De paden worden beter begaanbaar ,maar de behuizing laat wat te wensen over,jammer.Het is dan ook een PELGRIMSTOCHT!.De riojastreek ,dat doet natuurlijk aan een lekker wijntje denken .Geniet er maar van .Heb een fijne wandeldag!
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 06 April 2013 - 15:54

Ellen En Ronald:

Goed inzicht! Fijn dat Yvonne weer met de boys mee op pad kan.
    Fijn om jullie zo te volgen.

• 06 April 2013 - 21:43

Daniëlle Van Dijk:

Zo, ik heb me even bijgelezen in jullie avonturen. Echt ontzettend knap hoe jullie omgaan met de ups&downs, en gelukkig zit Yvonne nu weer in de up! Hopelijk blijft het zo doorgaan. Goed om te lezen dat jullie naast het wandelen ook veel genieten van lokale lekkernijen :D
    Heel veel succes nog!
    Liefs, Daniëlle (binnenkort weer 312118 -of misschien met nieuw nummer- ;-))

• 07 April 2013 - 12:22

Josefien En Jan,:

Hallo pelgrims,

Nu dus echte?? pelgrims na al die zegen. Kan er ook niks meer verkeerd gaan, toch.
    Hopelijk wel een beetje beter weer voor de komende tijd, dat loopt toc wat prettiger. Ook in het Bergse alles goed.
    Groetjes xx Janen en Josefein.

• 07 April 2013 - 23:06

Trudy Sijbers:

Jullie inzicht van de dag vind ik mooi. Die neem ik mee voor de komende tijd. Bedankt blijf jullie volgen. Voor morgen veel plezier, kracht, lef, goed weer, mooie uitzichten en geluk toegewenst met lopen.