Logroño - Najera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Logroño - Najera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Logroño - Najera

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

07 April 2013 | Spanje, Nájera

Dag 8...

Nou, wij dachten een 'luxe' overnachting geboekt te hebben, dat viel tegen. Met de kamer en badkamer was niets mis, maar tegen half vier 's ochtends kwam zo ongeveer het héle uitgaansleven van Logroño onder ons raam langs. Dat was al niet fijn, maar vervolgens bleken een stuk of tien dronken kerels ook nog op 'onze' verdieping te overnachten! Voordat die binnen waren, één voor één met alle deuren geslagen hadden en vervolgens allemaal een (succesvolle) poging hadden gedaan om de hele badkamer onder te z..ken, was het half vijf. Aangezien onze wekker op half zeven stond, we hadden een lange etappe voor de boeg, kwam van slapen niet meer zoveel.

Dus, met een allesbehalve ideale 'voorbereiding' vanochtend op pad, met ruim 32 zware kilometers voor de boeg. Op de één of andere manier zitten we in een soort flow en doen we de grote etappes die volgens Mindy korter gemaakt moesten worden tóch in één keer. De eerste kilometers liepen nog door de stad, maar al vrij snel kwamen we in een groot stadspark, wat het lopen al wat prettiger maakte. Toen we de stad helemaal achter ons hadden gelaten liepen we de hele dag door prachtige wijngaarden, om uiteindelijk in Najera aan te komen. De laatste kilometers waren weer minder leuk, want door een industriegebied, maar ook daar zijn we doorheen gekomen. We hebben een overnachting gevonden in de gemeentelijke herberg, gezellig samen met nog negentig(!) anderen in één slaapzaal!

Minpuntje is wel dat zowel Aad en Yvonne inmiddels in het niet zo blije bezit zijn van een paar blaren. Gelukkig zien de komende twee dagen er relatief gemakkelijk en niet zo heel lang uit, dus dat is een geluk bij een ongeluk...

Inzicht van de dag: Venus moet Marsen soms met een korreltje zout nemen...

• 07 April 2013 - 20:45

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Jullie blaren zijn geen goede reisgezelschap,hoop,dat jullie er niet te veel last van zullen hebben .Jurgen,jij doet het heel goed.Steun Yvonne en Aad maar.Het was een hele lange dag 32 km.Goed ,dat de komende 2 dagen wat rustiger zullen zijn.Ik wens jullie veel wandelsucces ,
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 07 April 2013 - 20:45

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 07 April 2013 - 23:12

Trudy Sijbers:

Bij deze wens ik Venus veel sterkte met haar marsen.

• 08 April 2013 - 10:05

Ineke:

Ja dan waardeer je wel weer de luxe van je eigen huis,maar ook dit heeft wel wat (als je er op terug kijkt).
    Hoop dat de blaren meevallen en dat jullie de tocht pijn loos door kunnen lopen,met al die kilometers in het voor uit zicht.

X ineke

• 11 April 2013 - 12:07

Linniepinnie Uit Uje!:

Arme Venus!! Succes met die marsen!