Castrojeriz - Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Castrojeriz - Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Castrojeriz - Fromista

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

15 April 2013 | Spanje, Frómista

Dag 15...

In een stralende zon zijn we vanochtend vertrokken uit Castrojeriz. Na een flinke klim en dito afdaling (het leek wel wat op Ayers Rock) vervolgde de weg zich over de hoogvlakte. Het werd steeds warmer en uiteindelijk wandelden we rond in een graadje of 25. Gelukkig diende zich er iedere keer op tijd een dorpje met een taverna aan, zodat we de vloeistoffen op peil konden houden. Tijdens de lunch was ik net op tijd om samen met een paar Spanjaarden te zien dat Alonso de Grand Prix Formule 1 won, dus ik heb er weer een paar vrienden bij.

De route leidde ons als gezegd over de hoogvlakte en tegen het einde langs een kanaal, richting Fromista, een behoorlijke plaats met voldoende terrassen. Er is één of ander festival aan de gang hier en aangezien onze herberg zo ongeveer midden in het feestgedruis staat, zijn we een beetje bezorgd ( :-) ) over onze nachtrust, maar daar komen we ook wel weer overheen. Morgen slechts een etappe van ongeveer twintig kilometer, volgens mijn vriend de auteur over één recht pad, dus dat zal wel meevallen...

Inzicht van de dag:
Iedereen heeft af en toe een zonnestraaltje nodig...

• 15 April 2013 - 13:49

Sandra:

Hey daar,
    Het klinkt allemaal goed. Fijn dat jullie daar ook een zonnetje hebben. Leuk om op de foto te zien dat Yvonne trouw haar armbandje met "onze" steentjes draagt. Jullie zullen wel afgetraind thuis komen zeg, echt knap hoor!! Heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel liefs van Wick, Sandra en de kids. Toi toi toi

• 15 April 2013 - 13:57

Berdy Sweens:

Hallo pelgrims,
    of moet ik zeggen feestvierders?
    jullie lopen immers van terras naar terras.
    Wat heerlijk dat jullie zo vroeg de etappe er al weer hebben opzitten. en dat in de zon!
    geniet ze
    lieve groet uit Nijmegen met eindelijk wat regen uit de lucht en uit de regeninstallatie.

• 15 April 2013 - 14:18

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Jullie gaan vandaag de bloemetjes buiten zetten .Wat leuk ,dat jullie midden in een feest terecht komen Slapen vannacht ,ik denk eerder dat het feestvieren wordt ,want je schreef Jurgen ,dat jullie morgen een goed begaanbare weg zullen hebben ,met 20 .km,
    Wens jullie dan voor morgen een heerlijke zonnige dag toe.
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 15 April 2013 - 14:35

Frans En Hilde:

Wat.een vroege vogels zijn jullie!! Zo ben je natuurlijk wel de grootste hitte voor en van terras naar terras kun je het vochtgehalte op peil houden en ..zo ................. kun je het biljarten ook op peil houden Jurgen !
    Groetjes uit Lieshout

• 15 April 2013 - 14:39

Ma :

Zo te lezen is de wind op de hoogvlakte ook wel mee gevallen ..... gelukkig maar!
    Geniet maar lekker mee in het feestgedruis ...het is wel een afwisseling in jullie dagelijks patroon
    Succes voor morgen. ma

• 15 April 2013 - 14:55

Babs:

Heerlijk, eindelijk krijgen jullie de Spaanse zon mee, dat loopt toch veel lekkerder!! Geniet ervan!!

• 19 April 2013 - 11:10

Ujese Linnie:

Diep respect!! Kijk elke dag weer uit naar het inzicht van de dag!! geweldig.
    XXX