Fromista - Carrión de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Fromista - Carrión de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Fromista - Carrión de los Condes

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

15 April 2013 | Spanje, Carrión de los Condes

Dag 16...

Vannacht heerlijk geslapen, het feestje viel dus wel mee. Peregrino's moeten vóór 22.00 binnen zijn, dan gaat de deur op slot en het licht uit. De wandeling van vandaag was weer een feestje, zon, eindeloze vlaktes en heerlijk langs een rivier. De aankomst in de herberg maakte ons helemaal gelukkig, we slapen bij de nonnen en dat betekent rust en reinheid en zéker niet klimmen in stapelbedden, ik was zo blij dat ik de non gekust heb.

De zon brengt je ook gelijk in een andere stemming, door regen, wind en hele nachten wakker liggen in vochtige berenholen heb je het gevoel dat je lichaam uitgeput raakt, maar de vitamine D uit de zon zorgt voor energie en laat je blaren en pijnlijke gewrichten vergeten.

We zijn, zoals al wel duidelijk is, inmiddels met een behoorlijk vast clubje op stap, Dena, Marilyn en Cindy uit Canada, Pep uit Amerika en Ally uit Molenhoek. Ik heb inmiddels de bijnaam 'Early Bird' omdat ik 's morgens het laatste uit mijn slaapzak kom. Ik heb moeite met het gebrek aan privacy en al die mensen die al rondrennen om 06.00 uur!

Heb vandaag ook wat mail en What's App binnengekregen, hartelijk dank voor de lieve woorden Janneke en foto's van Maureen van die lieve schat van ons. Ja, de stenen armband heeft hier al om flink wat uitleg gevraagd, zoals ook de bijzondere rozenkrans.

Inzicht van de dag: Als je dingen uit je rugzak kwijtraakt en die dus leger wordt, dan wordt je hoofd ook leger.

• 15 April 2013 - 16:56

Ineke:

Gaat jullie makkelijk af als ik het zo lees ,heerlijk met de spaanse zon,op zijn tijd een terrasje,
    en een nachtje bij de nonnen,moet goed komen allemaal.
    Petje af hoor voor alle 3.

xxIneke

• 15 April 2013 - 18:20

Mei:

'n non zoenen.??!!.......ben je wel heeeel dankbaar geweest!! De rozenkrans doet z'n werk ; alweer unnen aflaat verdient.
    Enne als je genoeg hebt van scholen met lieve ,lastige kids zou ik serieus overwegen fotograaf te worden!

Zet 'm op morgen! Liefs van mei

• 15 April 2013 - 19:36

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad,
    Dat waren weer hele mooie foto´s Met een zonnetje is het landschap ook zoveel mooier.Geen bar in de buurt ,dan maar op een bankje wat uitrusten ,Jurgen?Dat was vandaag wel een hele goede dag zo te zien .Leuk ,dat jullie nu een vast wandelgroep hebben .Loopt ook wat gemakkelijker ,want je hebt dan meerdere mensen waar je mee kunt praten .Voor morgen ,dan maar weer een zonnetje besteld,met goede wandelwegen en zo nu en dan een barretje onderweg ,voor de innerlijke mens.om de blaren en ongemakken te verzachten .
    Een hele fijne dag morgen
    Groetjes en liefs van.Anny

• 15 April 2013 - 22:19

Linda:

Wat een goede nachtrust en een zonnetje al niet doet! (ook hier :) Een non kussen is wél stoer! Ben trots op je/jullie xxx

• 16 April 2013 - 08:25

Elke:

Heerlijk dat zonnetje, ik voel de warme lucht door de foto's heen ;-)
    Kan me voorstellen dat het jullie veel energie geeft!
    Zet 'm op!

• 16 April 2013 - 11:18

K@miel:

Zen.................. al iets gevoeld onderweg?

• 16 April 2013 - 12:22

Au3:

weer prachtig geschreven, ik geniet ook mee van jullie zonnetje, eindelijk!! Laat het zo voor jullie blijven. Denk aan jullie. XXX

• 16 April 2013 - 15:30

Rita:

De drie pelgrims bij de nonnen geslapen, wat moet dat goddelijk slapen!
    Heerlijk dat de zon lekker mee doet. Super dat jullie een hele club aan het worden zijn, dat is ook goed. Lekker lopen en ondertussen met iedereen wat kletsen.
    Het is elke dag een feest om 's avonds even in de mail te kijken en weer te lezen wat jullie allemaal hebben beleefd, en natuurlijk als afsluiting het hoogtepunt van het verslag; het inzicht van de dag!
    Ik heb zojuist speciaal voor jullie een spirituele inzichtskaart getrokken met de volgende tekst;

EEN ANDER KAN JOU NIET VERTELLEN WAT JIJ MOET DOEN.
    DE ANTWOORDEN DIE JE ZOEKT ZIJN ALLEEN IN JEZELF TE VINDEN.

Hoe toepasselijk. Doe er je voordeel mee lieve kanjers.
    Veel succes met lopen en lieve warme groeten van Rita x x x

• 16 April 2013 - 20:58

Jose:

Yvonne en Jurgen,

telkens opnieuw geniet ik weer als ik jullie reisverslag lees en de mooie foto's zie.
    Hoe geweldig moet het zijn om dit allemaal echt te ervaren.
    Ga zo door met jullie prestaties dan komt het helemaal goed,

lieve groet Jose