Carrión de los Condes - Terradillos de Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Carrión de los Condes - Terradillos de Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Carrión de los Condes - Terradillos de Templarios

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

16 April 2013 | Spanje, Terradillos de Templarios

Dag 17...

Na een uitstekende nacht bij de nonnen zijn we vanochtend vertrokken, de eenzaamheid in. Het pad was kaarsrecht en zeventien kilometer lang, tussen de eindeloze akkers. Het was het langste stuk tot nu toe zonder enige variatie in het landschap, geen dorp, geen boerderij, helemaal niks. Toch was het niet vervelend. Doordat het aan het begin van de dag was, was het nog niet zo warm en er was wel wat te zien. Zo sprongen er twee herten vlak voor ons het pad over... en we zagen ze natuurlijk al een tijdje aankomen.

Belangrijker: volgens onze berekeningen zijn we ergens op dat pad over de helft van onze Camino gestapt! Zeker weten doe je dat nooit, want het is ook al gebeurd dat we 's ochtends een bord tegenkwamen met 'Santiago 476'; vervolgens hebben we de hele dag gelopen, om dan tegen het eind een bord tegen te komen met 'Santiago 481'! En ja, we liepen de goeie kant op! Hoe dan ook, na vandaag staat de teller op ongeveer 420 kilometer...

Onze herberg vandaag staat in Terradillos de Templarios, volgens mijn schrijvende vriend een dorp met historie, omdat de Tempeliers hier vroeger, in de Middeleeuwen geweest zijn. Nou, sindsdien is er ook niks meer aan het dorp gebeurd, dezelfde lemen huizen staan er nog steeds. De deur van de kerk is door de laatste Tempelier op slot gedaan en waarschijnlijk heeft hij de sleutel meegenomen... zo ziet het er tenminste uit. Er is hier verder helemaal niks, maar de herberg is goed en San Miguel levert hier gelukkig ook...

De routes voor de komende dagen hebben we wat veranderd, omdat onze gids vond dat we wel een etappe van 37 kilometer aan konden. Dat zagen we zelf niet zo zitten, vandaar. Vrijdag komen we aan in León; we hebben zojuist twee overnachtingen in een mooi hotel geboekt! Midden in het centrum, in een prachtig verbouwd klooster. Effe een dagje rust, precies in het weekend en het weer blijft voorlopig goed...

Overigens krijg ik een heleboel complimenten over de foto's. Daarvoor natuurlijk hartelijk dank, maar voor alle duidelijkheid: ik knip op aanwijzingen van de 'architect' Yvonne! Of zij doet het zelf.

Inzicht van de dag:
De Camino is geen race...

• 16 April 2013 - 19:05

Janneke:

Wat een goed besluit om even pas op de plaats te maken!! Succes de komende dagen en lekker genieten in León ;-) Xxx

• 16 April 2013 - 19:34

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Dat was dan een dagje ontspannen lopen .Rechte weg en ZON.Lees ik daar ,dat jullie weer bij de nonnen hebben geslapen?Voor die nonnen natuurlijk ook een verandering ,leuk een praatje met de wandelaars,misschien bidden ze wel voor jullie blaren ,Je weet maar nooit.Vrijdag kan voor jullie niet snel genoeg komen ,want dat hotel zal jullie wel aanstaan en wel 2 nachten .!Nu wel een verbouwd klooster
    Wat fijn ,dat jullie nu lekker weer hebben met een zonnetje .Het was hier vandaag ook warm
    Vandaag logeren jullie bij de tempeliers en er is ook bier .Wordt dat drinken als een tempelier?
    Morgen moet er weer gelopen worden jongens en meisje!
    Wens ik jullie voor morgen een hele plezierige wandeldag toe .Rest dan nog 395 km te gaan ?
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 16 April 2013 - 19:53

John En Marjo:

Lieve Pelgrims,
    Wat gaan jullie snel. De helft zit erop. Diepe bewondering!
    Het is inderdaad een goed idee om een "balansdag" in te plannen. Groot gelijk dat je je eigen tempo bepaalt. Lekker uitrusten en weer op krachten komen om de rest van de tocht goed door te komen zonder blaren en pijntjes maar wel met veel zon.
    Wij lezen jullie verhalen nog steeds met veel plezier.
    Geniet van jullie welverdiende rustdag in León.
    Veel plezier en succes met de rest van jullie prachtige reis
    Liefs, John en Marjo

• 16 April 2013 - 20:55

Ineke:

Ja hoor de helft is vol bracht, en met de andere helft gaat het ook goed komen, ff lekker bij tanken in het hotel ,en dan weer vol goeie moed verder.

Succes morgen alle drie. xxx ineke

• 16 April 2013 - 21:07

Gerdy:

Ha Drietjes,

Geniet van 2 nachten in een mooi hotelletje. Even lekker uitrusten en dan weer met volle moed verder. Succes!

Liefs,
    Gerdy

• 16 April 2013 - 21:37

Ma:

Gelukkig even rust om op adem te komen. Geniet van alles en vooral van de zon...Pietamientjes
    Zorgen voor nieuwe energie voor de volgende helft.....ma

• 16 April 2013 - 23:12

Gerda :

veel ontspanning ,lekker slapen,op naar volgende kilometers !! veel Sukses!!!

• 16 April 2013 - 23:17

Wim En Monica Van Der Hoek:

Hallo Aad-Yvonne en Jurgen.

Wij vinden het geweldig dat jullie al zo ver zijn gekomen en hopen dat het weer jullie goed gezind zal zijn. vooral Aad fantastisch en leuke foto's van jullie,vol houden zo.
    gr.monica en wim

• 17 April 2013 - 17:01

Het Verloren Golfballetje:

Hallo die drie zo als wij lezen gaat het de goede kan op met weer en terrasjes maar Aad
    Je gaat toch geen wit boordtje om doen???.Want dan moet dat toch wel even in de groep
    Komen.Hier gaat alles goed vrijdags de balletjes rollen best goed.Gr: Th en Mi

• 17 April 2013 - 19:20

Elke:

Prachtige foto's Yvonne! ;-)
    Lekker even een dagje rust ingepland! Goed zo! Wandel ze nog en geniet van jullie rustdag in Leon!