León - San Martin del Camino - Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu León - San Martin del Camino - Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

León - San Martin del Camino - Astorga

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

22 April 2013 | Spanje, Astorga

Dag 22 & 23...

Inmiddels zijn we in Astorga. Gisteren hebben we een vervelende etappe van León naar San Martin del Camino gelopen. Voor het overgrote deel direct naast de weg, dus daar is niet veel over te vertellen. Yvonne heeft het zwaar gehad, zeker de laatste kilometers. Ze heeft een continue kramp in haar kuit en die wil maar niet weggaan.

Vanochtend heeft ze het nog even geprobeerd, maar het ging echt niet. Dus dan toch maar met veel tegenzin en emoties de bushalte opgezocht. Terwijl ze op de bus stond te wachten, trof ze een Deen die hetzelfde probleem had... en die toevallig sportmasseur was. Hij heeft haar, in ieder geval tijdelijk, weer op de been geholpen, maar bij aankomst in Astorga bleek het toch nog lang niet optimaal. Een Nederlandse chirurg die we zijn tegen gekomen meent dat het overbelasting is en dat ze gewoon even rustig aan moet doen. Vanavond krijgt ze opnieuw een massage en dan zien we morgenvroeg wel weer verder.

Astorga is in ieder geval weer een mooie plaats; we hebben al een leuke pizzeria gevonden, dus vanavond voor ons (weer) geen pelgrimsmenu! De herberg (Siervas de Maria) is ook ok; we hebben een vierpersoonskamer. Beter dan die grote slaapzalen...

Inzicht van de dag:
De muren van mijn huis zijn omgevallen. Mijn zekerheid is weg..., maar wat een uitzicht!

• 22 April 2013 - 18:27

Mei:

Ja, shit als het lijf niet doet wat jij wil...maar daar moet je je dan gewoon bij neerleggen meis! Morgen weer n dag! Denk aan je, doet de rozenkrans het goed? staat mijn naam ergens tussen de kralen?

En Jurgen jouw queste op deze reis is goedvoerverlangen... lang leve marc's bbq. Trakteer als jullie terug zijn.

He Aad zijn je benen al aangebruind? liefs mei

• 22 April 2013 - 18:53

Anny Koenen :

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad .Allereesrt bedankt voor deze foto´s.Het geeft een goed beeld van de dag.Op sommige plaatsen zou je wel een hele dag willen blijven en dan genieten van het uitzicht.Geweldig ,die foto met de ooievaar boven in zijn nest .Zijn dat allemaal ooievaarsnesten ?
    Lieve Yvonne ,nee,dat is nu net niet dat je hebben kunt ,kramp in je been .niets zo erg en pijnlijk ,als kramp in je been .Ik voel met je mee.Helpt het missechien ,als je een ander paar schoenen aan doet?De massaga zal je zeker wat verlichting hebben gegeven.
    Jurgen en Aad ,jullie lopen op wolken ?Geen problemen ,heel goed .!
    Voor morgen wens ik jullie weer een goede en prettige wandeldag.
    Groetjes en liefs van,Anny.
    Yvonne voor jou een lieve knuffel!
    Tot morgen .

• 22 April 2013 - 19:32

Linda:

Tja......inzicht van de dag, ik ervaar zo ongeveer hetzelfde, maar uiteindelijk komt het goed!

• 22 April 2013 - 19:52

Berdy Sweens:

Lieve Yvonne, wat erg, kramp in je been doet heel heel erg zeer , (ervaring) en ja, overbelasting kan de reden zijn.
    een dagje rust kan uitkomst bieden en misschien magnesium fosfaat tabletten.
    loopt die chirurg nog ergens? hij kan misschien een receptje schrijven.
    Wat een inzicht van de dag,
    wie van de drie bedenkt die steeds?
    heel veel liefs en sterkte voor alle drie.

berdy

• 22 April 2013 - 20:50

Ineke:

Lieve Yvonne wat is dat balen ,we kunnen zeggen dat je moet rusten ,maar ja daar ben je niet voor op pad,hoop voor je dat het beter gaat morgen.Liefs en sterkte morgen xx

• 22 April 2013 - 21:07

Lionne Cc:

Yvonne ,jurgen ,ad
    wat een mooie foto,s ..uitzichten prachtig ..Yvonne hoop dat je morgen zonder kramp kunt lopen
    wens jullie veel succes het laatste stuk ,bedankt voor het delen met jullie verhalen en foto,s
    ben klein beetje jaloers ..al lees ik dat het niet altijd makkelijk gaat ..
    veel plezier nog ,,succes,,,

• 22 April 2013 - 21:11

Elly:

hoi allemaal,
    hier gaat het leven ook gewoon door maar als ik jullie verslagen dan lees dan denk ik toch wat zijn jullie toch kanjers, zeker met Yvonne leven wij hier momenteel hier heel erg mee, maar ik lees dat zij wel hele goede verzorging heeft en als het niet gaat dan gewoon naar het lichaam luisteren en stoppen. Wat jullie al allemaal gedaan hebben is een geweldige prestatie. Wij zijn super trots op jullie.

Een hele dikke knuffel, hoop dat het helpt

• 22 April 2013 - 21:26

Janneke:

Woooooh wat een prachtige foto's!! Een sportmasseur en chirurg op dit moment tegenkomen.... Toeval bestaat niet hè.... Zet 'm weer op, en als er niks anders op zit dan de bus pakken, dan is dat zo.... Maar ik hoop natuurlijk dat de masseur vanavond succesvol is geweest! Xxx

• 22 April 2013 - 21:37

Elke:

Doe inderdaad maar rustig aan Yvonne, zal niet makkelijk zijn, want jouw (jullie) doel is gewoon lopen, maar beter een dag meer rust dan je hele leven last van je been omdat je te lang bent doorgegaan.
    Toi, toi, toi en zet 'm op alle drie!
    Groetjes!

• 22 April 2013 - 22:10

Ma:

ai..ai..dat is minder leuk bericht ....krampen vreselijk!!
    Ik hoop voor je dat het gauw weer overgaat want dat kun je niet gebruiken
    echt vervelend .....ik zal voor je duimen......ma

• 22 April 2013 - 22:55

Pieter De Baaij:

Dag Jurgen, Yvonne,

Ik lees over de problemen van Yvonne en haar kramp.
    Ik lees ook de reactie van Berdy Sweens en ik herken dat.
    Natuurlijk kan er sprake zijn van een forse overbelasting, maar soms wordt dat veroorzaakt door een magnesiumtekort in het bloed.
    Ons Ans bijv krijgt elke dag een magnesiumshot.
    Misschien is het dus de moeite waard om even met de chirurg te overleggen of magnesium zou kunnen helpen, maar..............in ieder geval héél veel succes verder.

Pieter

• 23 April 2013 - 08:15

Jet Aarnoutse:

Lieve pelgrims,
    Ja, het blijft een hele zwaare tocht, die ook lichaamlijk veel van je vergt. Maar het lichaam is altijd sterker dan je denkt. Lieve yvon houdt je doel voor ogen, en stel je weg er naar toe bij.
    Wat een prachtige foto van jullie doel voor de komende dagen. Bergen, heel zwaar om te beklimmen, doe het langzaam dan kom je vanzelf in de flow met daarna de top en een prachtig vergezicht.
    Houd vol, en een pad ontstaat door er op lopen.
    Dikke kus, Jet

• 23 April 2013 - 22:24

Janneke Heijnen:

Denk aan jullie..

• 23 April 2013 - 22:50

Ilse Thorborg:

Hoi ome Aad,

Net in 1 ruk alle verslagen gelezen. Pfff ik doe het jullie niet na hoor. Super knap dat jullie elke dag zo een eind lopen. En Yvonne, ik ken u niet zo goed maar sterkte met uw been. U zal wel balen, maar met zoveel pijn en dan toch elke keer door willen gaan...Ik vind u hoe dan ook een bikkel!

Succes!

Groetjes,
    Ilse

• 24 April 2013 - 06:37

Sharon:

Kanjers!

Diep respect hoor, na elk verhaal wordt dit respect groter. Elke dag weer die kilometers lopen en dan slapen in soms toch wel volbezette kamers.

Hopelijk krabbelt Yvonne ook weer op en kan ze gewoon met jullie mee blijven lopen.

Good luck!!!

• 24 April 2013 - 21:48

Ellen En Ronald:

Yvonne, Jurgen en Aad,
    Wat zijn jullie toch bikkeltjes. Lees met veel plezier iedere dag jullie verhalen en balen voor Yvonne dat de benen nu ff niet zo willen. Kijk uit met de overbelasting neem gerust een dagje extra rust of de bus.
    Veel lies Ellen en ronald