Mansilla de las Mulas - León - Reisverslag uit León, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Mansilla de las Mulas - León - Reisverslag uit León, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Mansilla de las Mulas - León

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

20 April 2013 | Spanje, León

Dag 20 & 21...

Rust! Na een korte etappe richting León konden we inchecken in het hotel, midden in het oude stadscentrum. Voor toekomstige pelgrims: Hospederia Pax (een verbouwd klooster) aan de Plaza Santa Maria is absoluut een aanrader. Yvonne had een verstandige keuze gemaakt en de bus genomen om haar onwillige rechterbeen een extra dag rust te gunnen.

León is een prachtige stad; het centrum is vrijwel compleet autovrij en je kunt er uren rondstruinen. Ook is het niet moeilijk om het dagelijkse 'pelgrimsmenu' een keer te ontlopen; tientallen restaurantjes en tapasbars om uit te kiezen. Dat hebben wij dus ook gedaan, zeker ook omdat het voorlopig de laatste keer was dat we met onze Canadese/Amerikaanse vrienden zouden eten. Zij houden geen rustdag, ze hebben een vrij strak schema en kunnen zich dat niet 'veroorloven'.
Dus goed gegeten, maar niet voordat we op aanraden van andere pelgrims de mis in het aangrenzende klooster hadden bezocht. Compleet gezongen door de nonnen, dus we hadden ons er heel wat van voorgesteld, natuurlijk met 'Sister Act' in het achterhoofd, maar dat viel nogal tegen. De meeste nonnen hadden zo op het oog het bouwen van de stadsmuur nog meegemaakt...

Vanochtend, na een heerlijke nacht tussen schone lakens in plaats van in een slaapzak, hebben we dus afscheid genomen van onze Caminovrienden. Dat werd voor sommigen best emotioneel, want als je drie weken 'op elkaars lip leeft', leer je elkaar wel goed kennen. Maar goed, zij gaan door, we zien hen waarschijnlijk nog net in Santiago, maar er zijn nog honderden anderen die de Camino lopen, dus we leren wel weer anderen kennen. Dat is nog een voordeel van een dag rust; je ziet andere wandelaars. Als je door blijft lopen, kom je toch elke dag min of meer dezelfde personen weer tegen.

Vandaag hebben we eigenlijk niks gedaan, alleen een beetje door de stad gewandeld en een vette hamburger bij Burger King gehaald. Vanavond nog maar keer een goed diner en dan weer op tijd naar bed; morgen wachten weer een stuk of 25 warme kilometers...

Inzicht van de dag(en):
Met dank aan Jet: "Als de moed je in de schoenen zakt, ga dan eens op je hoofd staan!"

• 20 April 2013 - 17:48

Ma :

Gelukkig eindelijk een rustdag....even op adem komen en een goed maal.
    Een echte nederlandse biefstuk wacht op jullie op 12 mei....Okè ?
    Ma

• 20 April 2013 - 18:27

Henny En Arnold:

Als die muur 20 jaar geleden is gezet zijn de koorleden nog van jonge leeftijd geweest. Een garantie voor zangkwaliteit is ook dat niet. Wij hopen dat jullie genoten hebben van de rust en de luxe. Dit alles hoort eigenlijk niet bij een pelgrimstocht. Maar goed, wij wensen jullie op jullie verdere tocht heel veel succes. Ons respect groeit met de dag.
    H en A

• 20 April 2013 - 18:34

Ineke:

wat kan zo`n vette hamburger lekker zijn hè,nu nog een nachtje rust en jullie kunnen er weer even tegen,yvonne hoop dat het betere met je been gaat ,zodat je weer prettiger loopt.

Zet hem op x ineke

• 20 April 2013 - 19:16

Janneke:

Een nacht in (relatieve) stilte.... Jullie hebben het geritsel en geloop van alle andere pelgrims vanochtend vast niet gemist ;-) Mooie foto's, jullie zien er goed uit! Zet 'm weer op morgen, kanjers!! Xxx

• 20 April 2013 - 20:52

Anny Koenen :

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad,
    Die kerk ziet er heel mooi en goed onderhouden uit.Nonnen aan de ene kant en een Sra.aan de andere kant met een BONTJAS. Als ik jullie op de foto bekijk is dat echt niet zo nodig.De dag goed begonnen met de mis ,dat zal zijn vruchten wel afdragen aan jouw been Yvonne .Je moet er natuurlijk wel in geloven!!Jammer ,dat jullie pelgrimsvrienden door zijn gegaan .Er komen wel weer andere pelgrims op jullie weg.Tenslotte verandering van spijs doet eten ,is het spreekwoord.Zo´n relax dag geeft weer meer animo om naar de eidstreep te gaan .Jullie zijn OVER de helft.Yvonne ,ben je niet naar een dokter
    geweest met je been?Wees voorzichtig !!!
    Morgen ,een hele goede dag toegewenst.
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 20 April 2013 - 21:32

Ellen En Ronald:

Heerlijk zeg lekker slapen in een hotelletje, eigen douche etc. Geniet er maar lekker van jullie hebben het verdiend! Hoop dat het rustdagen Yvonne goed heeft gedaan zodat je weer lekker kunt lopen. Succes kanjers!

• 20 April 2013 - 21:37

Henny Van As:

Ga lekker genieten van jullie vrije dag .Mooie fotos en elke keer weer een mooi verslag we genieten er elke dag van.We wensen jullie weer veel succes voor de volgende kilometers en dikke knuffel van ons

• 20 April 2013 - 23:46

Pieter De Baaij:

Dag Jurgen, Yvonne en Aad,

Jurgen , je hebt me ca. drie weken geleden op het laatste moment toegevoegd en ik geniet elke dag van jullie verslagen en foto's. Natuurlijk omdat ik jullie doorzettingsvermogen zeer bewonder, maar ook omdat ik eigenlijk ook wel eens zo'n tocht zou willen maken.
    Goed weer, slecht weer, het lijkt jullie niet te raken omdat de motivatie zo geweldig is.
    Ik blijf de laatste weken dagelijks volgen en wens jullie een hele fijne en voorspoedige verdere tocht toe.

Pieter de Baaij

P.s. Kunnen jullie in Santiago een kaarsje opsteken voor ons Ans.
    Ze heeft het momernteel nogal nodig. Dank daarvoor.

• 21 April 2013 - 20:35

Linda:

Zo. Jullie moeten inmiddels wel weer een heel eind uitgerust en gebadderd zijn. Opmaken voor de volgende tocht morgen maar weer. Ik mis namelijk het dagelijkse verhaaltje ;)