Ponferrada - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Ponferrada - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Ponferrada - Villafranca del Bierzo

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

25 April 2013 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Dag 26...

Zoals gezegd een vrij rustige dag vandaag. Het eerste deel van de route voerde nog langs de weg, maar na een paar kilometer gingen we het platteland weer op en liepen we tussen de wijnranken. Het is een mooie streek en de natuur ontploft de laatste dagen. Het wordt met de dag kleurrijker en dat maakt het natuurlijk wel mooier.

Aangekomen in Villafranca del Bierzo hebben we een 'bijzondere' herberg gevonden. Het diner ter plaatse laten we maar aan ons voorbijgaan... Het dorp zelf is leuk om te zien met een paar restaurantjes en terrassen, dus dat komt vanavond wel weer goed...

Verder weinig nieuws, Yvonne had vandaag weinig last; het is de komende dagen gewoon zaak om de etappes wat korter te houden. We hebben nog tijd genoeg, dus het komt niet op een dag. Morgen en overmorgen gaan we weer serieus omhoog, dan komen we in Galicië. Het weer slaat behoorlijk om, vandaag was het boven de 25 graden, maar de voorspellingen zeggen dat het overmorgen nog 6 (!) graden gaat worden. Het is maar goed dat we de thermokleding nog niet naar huis hebben gestuurd...

Inzicht van de dag:
Doe al het goede dat je kunt, met de middelen die je hebt, op de manier die je gewoon bent, op de plaats waar je staat, in de tijd die je gegeven is...

• 25 April 2013 - 19:02

Ellen En Ronald:

Hallo alledrie,
    Toch ook wel eens prettig een wat rustige dag tussendoor. En fijn dat de pootjes van Yvonne het weer goed doen. Goed om te lezen dat jullie wat kortere etappes inlassen! Geniet van de mooie omgeving en ik wacht weer vol spanning op jullie verslag van morgen.

• 25 April 2013 - 20:45

Jet:

Lieve pelgrims, wat een prachtige foto s.
    Yvon hangt op haar stokken, maar ik ben super trots op je dat je ook deze dag volbracht hebt. Ook je doorzettings vermogen is ongelofelijk sterk.
    Maar daarnaast toont die foto ook de mooie kracht van de natuur, prachtige bloemen tussen muren van steen. Heel even zou ik willen dat ik daar was, maar ik kan gelukkig meegenieten door jullie verhalen en foto's. Leef in het nu, en ga zo door, liefs en dikke kus Jet

• 25 April 2013 - 20:51

Kamiel:

Lekker man die zon, warmte en Spaanse geuren met kleuren.........
    Hier gaat de natuur ook open, maar ik ben niet aan het lopen!
    Groet,
    Jagertjes

• 25 April 2013 - 22:08

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Vind ik jullie tweede dagbeschrijving vandaag.Dat lopen langs de weg ,nee ,dat lijkt me ook niet zo geweldig .Het lijkt me ,dat je dan ook niet zo in de pelgrimssfeer bent.Aan het water te zien ,hadden jullie niets geen wind en dan is het warm.Jullie hebben een fijne dag gehad en Yvonne kon het ook aan .Extra fijn dan .
    Voor de komende dagen wordt het serieus werken ,het wordt weer klimmen ,las ik en koud.Niet te geloven zulk een temperatuurverschil.Als jullie moeten klimmen is het beter ,dat het niet zo warm is .Jullie krijgen het dan al zelf warm .
    Morgen dan maar weer fris en fruitig aan de dag begonnen .Een fijne dag!
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 25 April 2013 - 22:21

Sharon:

Bierzo, dat moet een topdorp zijn voor de mannen...

• 25 April 2013 - 22:45

Elke:

....voor vrouwen ook wel hoor Sharon....;-)

• 25 April 2013 - 22:55

Arnold En Henny:

Ons respect voor julliegroeit nog elke dag. Wij vinden het geruststellend dat het met Yvonne weer goed gaat. Dank voor jullie verslaggeving. En de prachtige foto's. Hou het haaks.
    H&A

• 26 April 2013 - 08:46

John En Marjo:

Tjee Yvonne, wat ben je een doorzetter! Maar ik snap het wel; je doel is natuurlijk lopend je eindbestemming te bereiken. Daar ga je dan ook voor. Petje af! Gelukkig dat het nu weer beter gaat. Volhouden hé. Jurgen, geef haar maar een extra dikke knuffel:)
    Jullie hebben groot gelijk om de dagelijkse route wat korter te houden zeker nu de tijd jullie meezit.
    Het klimmen zal al zwaar genoeg zijn. Maar bedenk maar dat elke berg ook zijn dal heeft.
    Geniet van de mooie natuur én ik hoop dat het weer jullie goedgezind is.
    Liefs, Marjo en John

• 26 April 2013 - 13:21

Josefien En Jan:

Hallo pelgrim's
    Wat zijn jullie een doorzetters, alle respect. Blijf genieten Yvonnne. Maar met jou doorzettimgsvermogen moet dat lukken.
    De meeste kilometershebben jullie alweer gehad.
    Zet hem op.

Groetjes Josefien en Jan.

• 26 April 2013 - 23:44

Ingrid:

Hallo dappere doorzetters, super gedaan weer, dus ook t genieten v tapas en live muziek! Fijn dat je been weer beter mee wil doen von. We blijven jullie volgen en leven op afstand met jullie mee! Succes v morgen en overmorgen! XXX