Los Arcos - Logroño - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Los Arcos - Logroño - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Los Arcos - Logroño

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

07 April 2013 | Spanje, Logroño

Dag 7...

Gisteravond zijn we in de kerk van Santa Maria van Los Arcos gezegend, als pelgrims dan. Het was erg indrukwekkend, bij aanvang van de mis zijn Jurgen en Aad nog wel twintig minuten bezig geweest om Aad zijn gehoorapparaat te zoeken (stel je voor dat je de Spaanse pastoor niet kan horen), gelukkig wel weer gevonden! Daarna het dagelijkse pelgrimsmenu erin en hup als een echte pelgrim om 22.00 uur het bed in.

Er vallen diverse mensen uit door blessures en blaren, één van onze nieuwe vriendinnen uit Canada bleek zelfs helemaal uitgedroogd te zijn; ze kan minimaal twee dagen niet lopen. De etappe van vandaag gaf wat de auteur van de gids beloofd had (voor de verandering ook wel eens prettig), drie hele steile beklimmingen en afdalingen en verder door een glooiend landschap, helaas wel de hele dag door druilerige regen en snijdende wind. Na dertig kilometer had zelfs Jurgen de neusgaten vol van "wandelen" en waren we blij dat we er waren. Mega Mindy liep echter nog te dansen, maar dat kan ook niet anders: volgehangen met meegekregen rozenkransen, stenen en gezegend!

We slapen vandaag niet in een herberg maar in een Hostal op een driepersoonskamer, éven wat privacy...

Inzicht van de dag: Na zeven dagen is de eerste week vol én bereiken we de eerste dag dat Aad niets kwijt is...

• 07 April 2013 - 16:15

Herman En Marlies :

De NOS meldde record min elf graden Volkel, maar beloofde vandaag begin van de lente. Eindelijk.
    Uitgedroogd is al erg, maar dan ook nog in La Rioja.
    Nu Mega Mindy Y wordt opgevoerd mis ik foto's.
    En is de zondag voor jullie niet gepland als rustdag?
    Ik hoop dat de Camino nu wat vlakker blijft verlopen.
    Groeten, H&M

• 07 April 2013 - 18:52

Janneke:

30 kilometer is nogal wat!! ik ben heel blij dat Mindy er weer bij is! Goede nacht ;-) Even geen zagers.... Xxx

• 07 April 2013 - 19:38

Gerda Bestenbreur :

Hallo broer Aad ,Yvon en Jürgen ,leuk om het verslag te lezen,veel devotie want dat hebben pelgrims nodig!!X