Bay of Islands - Tutukaka - Reisverslag uit Tutukaka, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Tutukaka - Reisverslag uit Tutukaka, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Bay of Islands - Tutukaka

Door: jurgenenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

13 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Tutukaka

In een miezerige regen zijn we een paar dagen geleden uit Ahipara vertrokken. We hadden besloten om de trip over Ninety Mile Beach maar over te slaan vanwege datzelfde weer en zijn zelf naar Cape Reinga gereden. Dat is de noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland en de plek waar twee oceanen elkaar ontmoeten. De rit er naartoe kostte behoorlijk wat tijd en het weer werd alleen maar slechter. Verschillende keren hebben we op het punt gestaan om er maar vanaf te zien en eerder naar de andere kant van ‘the North’ te gaan, richting de ‘Bay of Islands’, maar ja, je bent er nu toch bijna, dus rijd maar door. Eindelijk aangekomen daar hadden ook wij die prachtige vergezichten, zeker een meter of tien :-(! Het stormde op de ‘Cape’, dus na een paar minuten maar vlug weer in de auto. Verspilde tijd, maar ja, je kunt niet altijd geluk hebben. Een paar uur later waren we in de ‘Bay of Islands’. Het weer was nog steeds niet geweldig, maar de vooruitzichten waren beter.

We hebben een mooie lodge gevonden in Tutukaka. Daar gaan we vijf nachten blijven, om dan maandag weer richting Auckland te gaan. Vanuit Tutukaka vertrekken de duiktrips naar de ‘Poor Knights Islands’, volgens Jacques Cousteau één van de mooiste duikstekken ter wereld. Ze liggen ongeveer 24 kilometer uit de kust en sinds dertig jaar is het een groot ‘Marine Reserve’, wat zoveel betekent dat je er zonder toestemming niet mag komen. Er zijn ook maar een paar duikscholen gecertificeerd, dus we hopen maar dat het de moeite waard is!

Gisteren (donderdag) was het weer al weer wat beter. In de ochtend zijn we even naar het strand geweest, maar laat in de middag kwamen er toch weer verschillende regenbuien. Volgens de ‘locals’ de laatste dag, vanaf morgen schijnt de zon! We hebben er het beste van gemaakt en zijn naar Whangarei gegaan, de grootste stad (nou ja…) hier in de omgeving. Na de watervallen (ja, ook hier weer) te hebben bezocht, zijn we richting het centrum gegaan, daar wat rondgestruind en ons inmiddels gebruikelijke broodje bij Subway gehaald.

Vanochtend keken we naar buiten en jawel: strakblauwe hemel! Na het ontbijt zijn we eerst even langs de duikschool geweest om twee plaatsen te reserveren voor morgen. Daarna op aanraden van ‘Lonely Planet’ naar ‘Whale Beach’ gegaan; dat zou de moeite waard moeten zijn. Dat is het ook, echt prachtig en helemaal niet druk, maar hoe het aan die naam is gekomen weet ik niet. Het is niet groot genoeg om een walvis te laten stranden…

Morgenvroeg om half acht gaat de wekker; om acht uur vertrekt de ‘duikboot’ naar de ‘Poor Knights’, ook alweer zo’n vreemde naam, maar achter het waarom daarvan komen we morgen wel achter…

Voorlopig zijn we nog helemaal 'los' van alles en denken we nog niet aan Nederland! ;-)

• 13 Januari 2012 - 07:54

Janneke:

Een "bounty" strand!! Zeker een paradijsje. En prachtig weer zo te zien. Ik zie jullie al zitten, 's avonds op de veranda van jullie lodge, lekker wijntje erbij en nagenieten van de dag.... Jullie denken misschien niet aan Nederland, maar wij wel aan jullie!!
    Xxx

• 13 Januari 2012 - 09:33

Kim:

Wat ziet het er heerlijk uit... ben gewoon jaloers !!!
    Veel plezier nog de laatste daagjes
    XXXX

• 13 Januari 2012 - 10:56

Carla:

inderdaad paradijs!!

• 13 Januari 2012 - 12:22

Annykoenen:

Lieve Yvonne en Jurgen ,
    Wat hebben jullie een geweldige reis ,zoveel natuurschoon .Adembenemend!Fijn ,dat ik zo mee kan genieten door de foto´s welke jullie elke keer er bij doen.Deze keer zeer mooie foto´s :de waterval met jullie op de voorgrond .Die geweldige rustboom ,niet Jurgen?Dat is genieten.
    Yvonne ,jij had het hele meer voor jezelf .Lekker!
    Die 5 dagen rust hebben jullie wel even nodig ,na als maar onderweg te zijn.Geniet er nog maar een weekje van.
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 13 Januari 2012 - 19:41

Myrne:

Hee Yvonne en Jurgen,
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen! Nieuw-Zeeland ziet er super mooi uit! Jullie zijn (al) lekker bruin. Heel veel plezier! Lekker genieten!

Groetjes Myrne

• 14 Januari 2012 - 08:05

Ellen En Ronald:

NZ stond al hoog op ons lijstje van te bezoeken landen, maar stijgt nu met stip naar boven. Geniet nog even lekker in het paradijsje. Ben benieuwd naar het verhaal en de foto's van het duiken. Groetjes Ellen en Ronald.

• 14 Januari 2012 - 15:54

Henny Van As:

wat mooi allemaal en gelukkig weer mooi weer prachtige fotos en mooie verslagen geniet er elke keer weer van knuffel henny

• 15 Januari 2012 - 15:49

Gerdy:

Ha Yvonne en Jurgen,

Wat een geweldige ervaringen. Ik ben laat ingestapt maar heb jullie reis met terugwerkende kracht gelezen. Geniet nog optimaal van de laatste dagen.

Liefs, Gerdy