Agès - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Agès - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Agès - Burgos

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

11 April 2013 | Spanje, Burgos

Dag 12...

Daar gingen we dan, vol goede moed en op het ergste voorbereid. De eerste tien kilometer, met veel wind maar nog géén regen over de eerste heuvel die ze volgestort hadden met grote keien. Daarna tien kilometer langs een drukke doorgaande weg en dwars door het industriegebied van Burgos; we hebben wel eens prettiger gelopen....

Op het moment dat we de stad inliepen hadden we nog vier kilometer te gaan en begon het te gieten, het kwam er werkelijk met bakken uit, dus op het moment dat we bij onze herberg aankwamen waren we allemaal doorweekt.

Halverwege de dag zei ik tegen Guergen: "Zou ik hier nog een dag lopen zónder pijn?" Antwoord: "Ik loop al twaalf dagen zonder pijn, maar ik heb wel het gevoel dat ik ontzettend grote platvoeten krijg!"

Vanavond slapen we in een oude kerk, recht boven de kapel. Ook wel weer bijzonder...

Inzicht van de dag: No pain, no glorie!

P.S. Om misverstanden te voorkomen: "Everybody loves Guergen" om zijn enorme organisatietalent, hij spreekt Engels met de Engelstaligen, Frans met de Fransen, Duits met de Duitsers en hij brabbelt ook nog wat Spaans. Daarnaast is hij hier voor de dames degene die het rugzakvervoer, bed, ontbijt, diner en zo ongeveer álles regelt :-)

• 11 April 2013 - 17:45

Janneke:

Nog steeds pijn aan je knie? Of zijn het de blaren.... Nemen jullie ook nog een rustdag? Misschien als de zon eens echt goed gaat schijnen? Ik, en met mij vele anderen, heb veel bewondering voor jullie, al 12 dagen aan het lopen, en hoe, in regen, storm, blubber etc.! Ik hoop dat jullie daarnaast toch ook kunnen genieten van het "pelgrimgevoel" en de omgeving. Ik geniet in ieder geval elke dag van jullie verhalen en foto's! Dikke kus van mij

• 11 April 2013 - 18:31

Sharon:

Gaat de route ook nog door mooie gebieden? Tot nu toe volgens mij nog niet echt spectaculaire omgevingen of wel? Hopelijk regelt Jurgen niet ALLES voor de dames...
    Succes, hopelijk blijft je knie stabiel!

• 11 April 2013 - 20:48

Berdy Sweens:

Vosotros amamos jurgen por su escritura y amamos ellos por su perseverancia
    Con un beso grande

Carel en Berdy

• 11 April 2013 - 21:06

Ineke:

Ja Yvonne,jullie hebben een goeie reisleider mee,wel makkelijk je hoeft niet na te denken "ALLEEN",
    maar te lopen.

X Ineke

• 11 April 2013 - 21:21

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Wat een prachtig vergezicht ,maar wat een barre weg om te lopen .
    Jullie zijn er toch weer gekomen ,met regen en slapen in de kerk ,misschien dat dit mooi weer geeft.
    Dit is een ECHTE Pelgrimstocht.Ontberingen !
    Voor morgen wens ik jullie mooi weer en goede paden om te lopen .!
    Groetjes en heel veel liefs van,Anny.

• 11 April 2013 - 21:24

Henny Van As:

vol bewondering de mooie verslagen weer gelezen .Houd de moed erin en het weer word beter en dat loopt dan ook weer lekkerder.Yvonne denk aan je knie en luister goed naar jezefl Alle drie een dikke knuffel en succes

• 11 April 2013 - 21:36

Ma:

Ik heb heel veel respect voor jullie
    en van je hela hola hou er de moed maar in
    ma

• 11 April 2013 - 21:51

Myrne:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Hopelijk krijgen jullie wat beter weer en wordt de modder minder! Zet m op! En doe het rustig aan met de knie. Heel veel succes, elke stap is er 1!

• 11 April 2013 - 22:14

Elke:

Prachtige foto's, ook bij het vorige bericht.
    Zet 'm op morgen weer!
    Toi, toi, toi!

• 11 April 2013 - 23:17

Hilde Daniels:

Jullie zijn kanjers, keien en en nog veel meer synoniemen voor fantastisch,ongelofelijk, moedig en groots.
    Met al die natte, modderige, winderige tegenslagen is het toch een ware pelgrimstocht geworden.
    Mooie foto van Yvonne met prachtig vergezicht.
    Probeer te genieten, neem een dagje Burgos om te rusten!!! Mooie stad toch! Zeker ook een paar goede restaurants te vinden en gezellige barretjes ....... Het moet wel leuk blijven toch!!!
    En dan weer "fris" naar de volgende etappe, lekker stappe......kop op, iedere stap is er een, de ene mèt de andere zonder pijn maarrrrrrr..... het zullen er nog vele zijn!!!
    Sterkte, succes en vooral doorgaan!! Groetjes uit Liessent van Frans en Hilde