Burgos - Hornillos - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Burgos - Hornillos - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Burgos - Hornillos

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

13 April 2013 | Spanje, Hornillos del Camino

Dag 13...

Gisteravond zijn we de in de kathedraal van Burgos geweest, erg indrukwekkend. Daarna eindelijk weer eens een fatsoenlijk restaurant bezocht en een goeie biefstuk gegeten; dat was alweer te lang geleden. Tegen half tien lag iedereen weer 'voor Pampus' in z'n stapelbedje boven de kapel...

Vanochtend waren alle kledingstukken gelukkig weer droog; we zijn bij goed weer vertrokken uit Burgos en we hebben het platteland weer opgezocht. Na een paar kilometer lopen was er al geen levende ziel meer te bekennen, een voorbode voor de komende dagen. Dan beginnen we aan de 'Meseta', de hoogvlakte.

De wandeling op zich was plezierig. Goed begaanbare paden, geen verkeer en genoeg te zien onderweg. Voordat we het goed en wel in de gaten hadden, waren we al in Hornillos, het plaatsje waar we wilden overnachten. Het dorp heeft honderd inwoners, maar die waren waarschijnlijk allemaal met hun siësta bezig, want we hebben echt geen levende ziel gezien. De herberg was nog gesloten, maar de sleutel was op te halen bij Manolo, de burgemeester. Helaas, die sliep ook, dus we hebben maar gewacht tot er uiteindelijk iemand kwam opdagen. Hornillos betekent 'kleine oventjes' in het Spaans, maar dat zijn ze zelf waarschijnlijk vergeten, want het was koud, donker en vochtig in de herberg, de minste tot op heden...

Inzicht van de dag: Zelfs als je tijdens de Camino in een vochtig berenhol moet slapen ben je dankbaar voor het hebben van een bed.

• 13 April 2013 - 19:10

Ma :

Wat is het toch een geweldige onderneming Respect..Respect en nog eens Respect voor jullie alle drie

• 13 April 2013 - 21:03

Anny Koenen:

Lieve Yvonne ,Jurgen en Aad.
    Weer bedankt voor de foto´s .Zag ik jouw schaduw op de foto, waar Yvonne opstaat,Jurgen?
    Een dorpje van 100 mensen ,jullie waanden zich niet in een andere tijd?Wat leuk ,om dit ook mee te
    maken .Niet zo leuk te lezen ,dat jullie maar regen hebben .Stuur die regen maar naar ons .Kunnen we goed gebruiken .Vandaag een warme dag.Ja Yvonne ,ik zag mensen in de zee.Nee. ik zwem nog niet .
    Ik heb vandaag 2 van jullie verslagen achter elkaar binnen gekregen .Ga even kijken ,wat jullie te vertellen hebben .
    Groetjes en liefs van,Anny.