Rotorua & Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Rotorua & Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Rotorua & Gisborne

Door: jurgenenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

17 December 2011 | Nieuw Zeeland, Gisborne

’s Ochtends de gordijnen open op de motelkamer en wat zien we? Een stralende zon! De wereld ziet er dan meteen heel anders uit. Na een thermaal bad voor Yvonne en een douche voor Aad en Jurgen op weg naar Whakarewarewa, een Maoridorp midden in het geisergebied. We zijn rondgeleid door het dorp en over het terrein met de thermale bronnen, modderbaden enz. Zoals overal op de wereld kom je ook hier een paar luidruchtige Nederlanders tegen die overal doorheen praten en denken dat ze grappig zijn. Wat een verschrikkelijk sch..tw..f! De dorpelingen gebruiken de bronnen voor vanalles. Vanwege de geneeskrachtige eigenschappen, maar b.v. ook om in te koken. Altijd gemakkelijk toch, een pan met een paar duizend liter kokend mineraalwater in je achtertuin?! De gids wist het erg leuk te vertellen en we hebben het prima naar ons zin gehad. De foto’s vertellen het verhaal.

Na de lunch aan de oevers van Lake Rotorua zijn we weer in de auto gesprongen voor de rit naar Gisborne. We kozen ervoor om door de Huiarau range, een natuurreservaat te rijden, omdat dat waarschijnlijk mooie plaatjes beloofde. Dat was ook zo, we hebben een paar uur met open mond uit het raam gehangen, zo overweldigend. Ook hiervoor geldt: check de foto’s. De weg bestond voor 90% uit gravel, dus het schoot niet echt op, maar we hadden geen haast, des te meer tijd om alle indrukken te verwerken. Na het reservaat zijn we via de kust van Wairoa naar Gisborne gereden. Ondertussen had Aad met Rory gebeld, waar we zouden overnachten. Die stond in de pub, ‘having a few beers with my mates’, maar we waren meer dan welkom om aan te sluiten. Die ‘few beers’ bleek de Kerstborrel van het houtbedrijf te zijn, dus het was al erg gezellig toen wij daar om 18.30 uur aankwamen! Na een paar biertjes zijn we vertrokken naar zijn huis, overigens direct aan het strand. Daar maakten we kennis met vriendin Lily en hond Lucy en daarna werd er overlegd wat er gegeten zou worden. Rory is een jager en ‘toevallig’ had hij een tijd geleden een groot hert geschoten (we hebben de foto’s gezien, het was écht groot) en of wij bezwaar hadden tegen een hertebiefstukje? Dat hadden wij natuurlijk niet! Dat biefstukje bleek ongeveer een pond te wegen, maar het was erg lekker. Moe en voldaan zijn we naar bed gegaan. Wat de dag morgen brengt is nog niet helemaal duidelijk; het weer voorspelt niet veel goeds…

• 16 December 2011 - 21:59

Anny Koenen:

Lieverds, wat zien jullie veel mooie dingen en fijn ,dat jullie mij door middel van die mooie foto´s mee laat
    genieten .Jurgen ,jij ziet er goed uit ,waar blijft een foto waar Yvonne
    op staat? 28 gr ,dat halen wij hier in Spanje niet meer .
    Tot morgen,heel leuk jullie belevenissen te lezen.
    Groetjes en liefs van,Anny.

• 17 December 2011 - 00:17

Mei:

ja, biefstukjes van n pond... hoeft verder niet veel bij he?!

• 17 December 2011 - 07:54

Babs:

Net terug uit Londen en nieuwsgierig jullie eerste dagen gelezen. Heerlijk .... en vanaf nu zullen we een kaarsje aan steken voor mooi weer!

• 17 December 2011 - 08:39

Peter En Marianne:

Jurgen, Yvonne en zeker ook Aad,
    Ook wij hebben ons aangesloten bij jullie "volgers"
    Wat een fantastisch verhaal nu al!!
    We genieten toch een beetje mee met jullie verhalen en mooie foto's!!
    Genieten jullie maar verder van de mooie reis!!
    Dan doen wij dat ook een beetje.

xx Peter en Marianne

• 17 December 2011 - 09:28

Jan & Anke:

Hey kiwi's

Leuk verhaal weer, hadden ze geen grotere biefstukken? ;-)
    maar hopen dat het weer een beetje beter wordt.
    Wij zitten even een weekendje in Zwitserland bij de broer van Anke. Meest verschrikkelijke landing van m'n leven gehad, winden van boven de 150km :-( maar nu in de sneeuw ook leuk!
    Nou geniet er maar van Groeten aan Aad.

• 17 December 2011 - 15:25

Janneke:

Prachtig die verhalen en foto's van jullie, ik zit hier in Cuijk echt mee te genieten!! Xxx

• 17 December 2011 - 16:35

De Family Uit Ploo:

Fijn om te horen dat jullie lekker aan het genieten zijn van de natuur... hoop dat de natuur jullie dan uiteindelijk ook een beetje terug wil geven in de vorm van een lekker warm zonnetje !!!
    Dikke knuffels en kussen van ons.

• 17 December 2011 - 16:42

Isa Verberk:

Lieve Opa,
    Ik wil ook graag een met jou in het vliegtuig, maar dat kan niet.
    Ga je ook een keer met mij op vakantie ?
    Bedankt voor het hondje.
    Dikke kus en knuffel
    isa

• 17 December 2011 - 21:55

Elke:

Ik kan niet anders zeggen dan: schitterend!

• 19 Januari 2012 - 19:51

Henny Van As:

Lieve Yvonne en Jurgen Ik sluit me aan bij al die mooie reacties die hier al staan en wens jullie een hele goede en fijne reis terug we zien ons dan vlug weer dikke knuffel Henny en Jo