Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo

Door: jurgenenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

06 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vanuit Oamaru zijn we verder naar het noordwesten gereden, richting Lake Tekapo. Dat was een aanrader van Aad, zeker de moeite waard. De rit er naartoe was niet geweldig, het was echter wel erg warm en hoewel de bus helemaal geweldig is geoutilleerd… de airconditioning is defect!

Maar toch, als je dan de laatste heuvel over bent en je kijkt wéér uit over een blauw meer tussen hoge bergketens, het went nooit. Iedere keer valt je mond weer open. Het dorpje op zich stelt niks voor. Om 20.00 uur is alles gesloten en loopt er geen hond meer op straat.
Wij waren er om 15.00 uur en hebben de rest van de dag lekker aan het strand gelegen. We waren van plan om daar ook gedurende de nacht te blijven; de bus konden we bijna op het strand parkeren, dus dat leek ons weer een ideale situatie.

Na het halen van wat fish & chips (het eerste junkfood in ruim twee weken!) zaten we net aan tafel toen er iemand aan de deur klopte. Het was de eerste onvriendelijke Nieuw-Zeelander die we in vier weken tegenkwamen. Waar onze ‘freedomcampsticker’ was, en als we die niet hadden, dan moesten we als de sodemieter opfl……! We hebben nog proberen uit te leggen dat we alleen maar even ons eten wilden eten en dat we dan zouden vertrekken, maar hij was niet voor rede vatbaar… wegwezen moesten we! We hebben de deur maar dichtgegooid en zijn 300 meter verderop gaan staan.

De volgende ochtend en middag hebben we nog een paar uur aan het strand doorgebracht en daarna zijn we weer verder gereden, richting Geoff en Aad. De komende dagen bezoeken we daar nog een paar vrienden en gaan we de farm van Geoff bezichtigen. De markt van Christchurch staat op het programma voor zondag en we slaan misschien nog wel een balletje op de golfbaan om dan maandag een binnenlandse vlucht van Christchurch naar Auckland te pakken. De laatste week brengen we dan door in het noorden van het Noordereiland, in de ‘Coromandel’, een natuurgebied en in de ‘Bay of Islands’. Dat laatste is vooral een strandbestemming en misschien kan Jurgen dan nog een keer gaan duiken. Hij heeft het wrak van de ‘Rainbow Warrior’ nog op zijn lijstje staan…

• 06 Januari 2012 - 11:29

Elke:

Wat een enig stadje dat Oamaru enne wie is dat fotomodel? :)...

• 06 Januari 2012 - 11:35

K@miel:

Blijf bij die freedomcamping wonen man, dan kom ik op bezoek met de kids. Alleen het woord al geeft een feel free gevoel hahahahaha. Hier is alles rustig en droog.
    Groet,
    Wikkestr@@t

• 06 Januari 2012 - 13:43

Audrey:

Hoi hoi, wat ziet het er allemaal leuk uit en wat maken jullie een boel mee. Geniet er nog maar lekker van en ik denk aan jullie. Dikke kus Au3

• 06 Januari 2012 - 14:48

Ellen En Ronald:

Je kunt zo inschrijven bij een modellenbureau :)

• 06 Januari 2012 - 21:12

Annykoenen:

Wel een mooi plekje daar in freedomcamp,maar niet erg freedom.Overal zijn onaangename mensen.!Weer zo´n leuke foto van jou Yvonne!Fijn ,dat jullie het zo naar jullie zin hebben .Nog een week heerlijk genieten ,Zo´n laatste week gaat veel te snel.!
    Tot morgen .Groetjes en liefs van,Anny.

• 07 Januari 2012 - 21:56

Janneke:

Ik kom mee met Kamiel!! Xxx

• 09 Januari 2012 - 15:46

Carla:

Laat de defender maar daar, één tank is wel genoeg...!
    Kan je inmiddels ook al melken?
    Groeten en liefs uit Groesbeek