Christchurch-Diamond Harbour - Reisverslag uit Diamond Harbour, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Christchurch-Diamond Harbour - Reisverslag uit Diamond Harbour, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Christchurch-Diamond Harbour

Door: jurgenenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

23 December 2011 | Nieuw Zeeland, Diamond Harbour

Na een rustig ritje (wéér door een prachtig natuurreservaat) zijn we om 13.30 uur aangekomen in Diamond Harbour, ongeveer vijftien kilometer van Christchurch. Jawel, dat Christchurch waar zojuist een paar zware aardbevingen plaatsvonden!
De eerste was om 14.00 uur, precies op het moment dat we Geoff ontmoetten. “This is your welcome!”, zei hij! Het was behoorlijk beangstigend, maar vooral ook een vreemde ervaring, om opeens alles te zien en voelen bewegen. Vervolgens waren er een heleboel naschokken en rond 15.00 uur weer een zwaardere. We stonden op dat moment in de camper en we zagen de weg van links naar rechts gaan! We hoorden een paar sirenes afgaan, maar volgens de radio valt het allemaal wel mee, het is lang niet zo erg als een aantal maanden geleden. Dus niemand hoeft zich zorgen te maken; wij zitten gewoon op ons gemakje een biertje te drinken op de veranda van Geoff!

Geoff woont op een prachtig plekje, aan een baai met azuurblauw water. Zijn huis staat op een heuvel, maar er loopt een pad naar beneden. We zijn even langs dat pad afgedaald om met de voeten in het water in de zon te liggen. Hij kwam overigens thuis met een grote tarbot, dus met het diner vanavond zitten we weer goed…

Hoe de komende feestdagen eruit gaan zien is nog niet helemaal duidelijk, maar het gaat vast zeker gezellig worden. We houden jullie op de hoogte!

• 23 December 2011 - 08:02

Janneke:

Wat een prachtige plek om te wonen!!! En wat een uitzicht! Waar laat je al die indrukken.....
    Voor jullie allemaal alvast hele fijne, warme Kerstdagen gewenst. Xxx

• 23 December 2011 - 09:13

Ineke:

Super hoor,zou bijna jaloers worden,maar je heb nou èènmaal LUXE paarden,en WERK paarden.
    Liefs uit haarlemmerliede xxx

• 23 December 2011 - 11:19

Rita:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van alle indrukken! Wil je Geoff de groeten doen van ons uit Santpoort? Je zou inderdaad zo zin krijgen om dat 5***** hotel te boeken, jammer dat het zo een eind weg is. Geniet van elkaar en al het moois om jullie heen en wij wensen jullie hele fijne zomerse kerstdagen toe, dat zal ook apart zijn; in je korte box aan de kerstdis hahaha ;-)

kus van Rita

• 23 December 2011 - 12:27

Fien Vugts:

Ik kan mijn reactie niet terug vinden ,heb ik dus iets niet goed gedaan....opnieuw.Ik wens jullie fijne feestdagen en jaarwisseling.
    Het een en ander zal wel worden gevierd op het strand in bikinie bij de BQ voor hier bijna onvoorstelbaar.
    Brrrr.
    Geniet van alles....moeders.

• 23 December 2011 - 13:15

Magda Bestenbreur:

Ik geniet erg van het leuk geschreven verslag ,en herken verschillende plaatsen en foto`s.Fijn dat jullie zo genieten.Het is prachtig om te zien waar Geoff woont (doe de groeten).Fijne kerstdagen in de zon.Gr magda en jan

• 23 December 2011 - 14:56

Annykoenen:

Dat was even schrikken ,2 aardbevingen .Dat maak je ook niet elke dag mee.Gelukkig geen ongelukken en jullie zijn safe bij Geoff.die laatste foto staat mij ook erg aan .Wat een mooie vis en zie ik daar in de linkerhand van Geoff ADVOCAAT VAN DE ZWARTE KIP? Jullie zitten daar heel goed .Wat een reis !Geweldig !Ik kijk al weer uit naar de belevenissen van morgen .Geniet er maar van.
    Gtoetjes en liefs van,Anny.

• 23 December 2011 - 16:26

Elke:

Zo....lijkt net een schilderij dat uitzicht op jullie kamer!!! Erg mooi om daar te zitten lijkt me!
    Vanuit het regenachtige Limburg wens ik jullie mooie kerstdagen toe!
    Ik geniet van jullie verhalen, ze zijn erg leuk om te lezen!!
    Groetjes,
    Elke

• 23 December 2011 - 19:04

Sharon:

Lieve Yvonne, Jurgen en Aad,

had al een paar keer geprobeerd jullie verhalen te zoeken op waarbenjij.nu, maar kreeg vandaag eindelijk de goede link van Elke.

Wat een fantastische reis hebben jullie al tot nu toe zeg, ben echt enorm jaloers!

Ik wens jullie alvast hele fijne kerstdagen en zal jullie verhalen vanaf nu op de voet blijven volgen.

Heeeeeeel veel plezier nog, geniet ervan!

Groetjes, Sharon

• 23 December 2011 - 21:34

Jos:

Nu weet ik weer waar ik Christchurch van ken..

Had wel verwacht dat je tijdens de vakantie nog een paar knikkende knietjes zou krijgen maar niet dat het in Christchurch zou zijn ;-)

Goed om te horen dat het meevalt. Was toch even schrikken toen ik het nieuws hoorde. Meestal als zoiets het NOS-nieuws haalt is het niet al te best.

Wil jullie alvast fijne kerstdagen een geweldig 2012 en nog een paar onvergetelijke weken daar wensen.
    Ben al benieuwd naar de verhalen.

Gr. Jos

• 24 December 2011 - 12:07

Frans & Dini:

Wij sturen jullie deze koude winterdagen de warmste wensen ;
    een mooi kerstfeest
    een knallend uiteinde
    een gezond en gelukkig nieuwjaar !

Doe ook nog de resterende 27 dagen genieten en kijk uit !
    Jurgen-Yvonne-Aad, nog hele fijne dagen en tot horens !

• 24 December 2011 - 15:56

Regina:

Hoi Yvonne,ik ben best jaloers op jullie
    geniet ervan fijne kerstdagen en een gelukkig 2012 tot gauw gr regina

• 27 December 2011 - 21:04

Michel&Stéphanie&Bo:

Hallo allemaal,

Josefien heeft ons de site door gegeven. Wat een geweldige foto's en wat woont Geoff geweldig zeg. Echt een mooi plaatsje.
    Geniet van jullie reis en doe iedereen de groeten!

Groetjes Michel, Stéphanie en Bo.