Diamond Harbour - Reisverslag uit Diamond Harbour, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Diamond Harbour - Reisverslag uit Diamond Harbour, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Diamond Harbour

Door: jurgenenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

25 December 2011 | Nieuw Zeeland, Diamond Harbour

Een gelukkig Kerstfeest voor iedereen!

Eerste Kerstdag in Nieuw-Zeeland. Is toch anders in een korte broek met 25 graden... De afgelopen dagen hebben we een aantal hevige aardbevingen gehad, met tussendoor wat naschokken. We raken er bijna aan gewend! Hier in de buurt is toch weer behoorlijk wat schade, niet zo erg als een half jaar geleden, maar toch.

We komen de dagen door met eten, drinken, lezen, zwemmen en kajakken in de baai en een paar dagtripjes in de omgeving. We zijn naar Lyttelton geweest, aan de overkant van de baai; daar vond de laatste grote aardbeving plaats en dat is nog steeds overal zichtbaar. Verder is Geoff vastbesloten om ons aan iedereen voor te stellen en overal ‘we have to sit down for a drink’, dus we komen niets tekort en het is erg gezellig (en ook goed voor ons Engels…).

Vanochtend zijn we zelfs naar de kerk geweest! We zijn alle drie niet zo’n kerkgangers, maar Geoff stelde het erg op prijs als we meegingen. Het was een Anglicaanse dienst en toch wel heel bijzonder. Hoewel het heel veel overeenkomsten heeft met de katholieke kerk, was het toch anders, veel losser en vrijer. Ik heb bij ons in de kerk de pastoor nog nooit zien gitaarspelen!

Morgen of overmorgen vertrekken we met z’n vieren naar de westkust. Daar heeft Geoff nog een ‘hut’, dus dan hebben we alweer een slaapplekje. We weten nog niet precies hoe lang we daar blijven, dat is ook een beetje van het weer afhankelijk. Het schijnt daar aan de andere kant nogal eens te spoken. Vanaf daar gaan Yvonne en Jurgen met de camper verder naar het zuiden, richting de 'Frans-Josef Glacier', door ‘Haast pass’ naar Queenstown en de Doubtful Sounds. Daarna is het nog onduidelijk hoe het gaat lopen. Wel hebben we inmiddels een binnenlandse vlucht van Christchurch naar Auckland geboekt op 9 januari. Ons vliegtuig naar Nederland vertrekt op 18 januari, dus dan hebben we nog ruim een week voor het stukje Noordereiland dat we nog niet hebben gezien, omdat het weer in de eerste week niet goed was. Voor die week staat de ‘Bay of Islands’ (luieren op het strand en snorkelen/duiken) en varen door de ‘Coromandel’ (een natuurreservaat) nog op het programma…

• 25 December 2011 - 04:08

Jan & Anke:

Ook voor jullie een gelukkig kerstfeest (alhoewel dat daar al even aan de gang is!)
    Het is hier ook een beetje anders dan anders met kerst, het is 11 graden en erg nat dus ook niet echt een White Christmas.

Gisteravond een leuk eerste kerstdiner gehad met de familie en jullie kids bij Karpaccio (ja met een K) in Nijmegen. Leuke tent met erg vriendelijk personeel en lekker eten.
    Veel plezier nog daar, niet te veel Skippy burgers eten en we zien weer uit naar het volgende verhaal.

Groetjes.

• 25 December 2011 - 18:18

Annykoenen:

Lekker zo´n eerste Kerstdag in korte broek en een goede temperatuur.
    Jullie boffen maar met die goede verblijfplaatsen.Wij hebben Kerst Spaans doorgemaakt met mijn Spaanse vrienden .Het was ook heel erg gezellig.Het is zo goed te lezen ,dat het met en bij jullie zo goed gaat .Volhouden zo tot aan de laatste dag.Groetjes en liefs van,Anny