Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jurgen en Yvonne Gerwen - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: jurgenenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Yvonne

30 December 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag 18. Yvonne kon vannacht niet slapen van de irritatie en jeuk, voornamelijk aan haar enkels en voeten. Ze is het voornaamste slachtoffer van muggen en de beruchte ‘sandflies’ aan de Nieuw-Zeelandse westkust. Jurgen werd er ook wakker van en toen zijn we om 6.15 uur maar weggereden in Haast, richting Queenstown. Onderweg, in Wanaka zijn we even een apotheek binnen gerend voor wat middeltjes tegen de ellende. Gewapend met zalf en tabletten zijn we weer verder gereden.

Bijna in Queenstown aangekomen kwamen we voorbij de Kawaraubridge, de beroemdste bungyjump van Nieuw-Zeeland en toevallig ook het verjaardagscadeau voor Jurgen! Het weer was goed en we waren er nu toch… dus jawel… dan maar meteen! Na een uur wachten was hij eindelijk aan de beurt, maar het was het meer dan waard. Wat een fantastische ervaring, tussen de bergen van een brug afspringen richting het blauwe water, 43 meter lager. Hij wil nog een keer!

Rond 14.00 uur zijn we gearriveerd in een afgeladen Queenstown. Hier schijn je te moeten zijn tijdens Oudejaarsavond en volgens ons is dat ook algemeen bekend; wat een drukte! Gelukkig konden we beslag leggen op de allerlaatste plek op een‘Campervanpark’, tegen het centrum aan. Helemaal geïnstalleerd kwamen we zo langzamerhand wel tot de ontdekking dat we terecht zijn gekomen in een sfeertje dat nog het best te vergelijken is met een camping in Renesse in de zomer. Overal bier en muziek en, om eerlijk te zijn, we trekken de gemiddelde leeftijd hier aardig omhoog! Wordt nog gezellig morgenavond, oude tijden her(be)leven!

Intussen werden de irritaties en de jeuk bij Yvonne nog steeds erger, de enkels en voetjes zwollen op dus hebben we besloten om toch maar even een dokter te bezoeken. Ze bleek een paar ontstekingen te hebben en met een antibioticakuur en een zalf werd ze weer weggestuurd. Hopelijk gaat het morgen beter. De rest van de dag hebben we doorgebracht op het strand en in een érg gezellig stadscentrum. Morgen blijven we hier nog een dag om Oudejaarsavond te vieren en dan gaan we 1 januari weer verder…

• 30 December 2011 - 08:50

Linda:

Brrr....... ik word al bang als ik twee paar sokken aan heb!

• 30 December 2011 - 10:13

Elke:

Wat een sprong! Geweldig, ik heb ooit 60 mtr. gedaan :(....
    Ik geniet van jullie verhalen EN foto's! Geweldig zo'n helikopter vlucht met eindbestemming sneeuw in je zomer kloffie, haha!
    Ik wens jullie een mooi uiteinde van 2011 en de allerbeste wensen voor 2012, dat het maar mooi mag beginnen voor jullie daar in Nieuw-Zeeland.
    Yvonne, ik zal aan je denken en je te gekke shirt met oud & nieuw!
    Proost!

• 30 December 2011 - 10:20

Ellen En Ronald:

Wat een geweldige reis zijn jullie toch aan het maken. Het ene verhaal is nog spectaculairder als het andere.
    Yvonne en Jurgen, we wensen jullie een leuke jaarwisseling toe en geniet ervan. PROOST
    ps erg leuk om gelijk de fotos te kunnen zien, super!

• 30 December 2011 - 10:51

Herman:

Jurgen, nu speel je echt libre! Caramboleren hoeft toch niet, hè? Zó uit je dak, daar down under. Onze allerbeste wensen voor jullie in 2012.

• 30 December 2011 - 11:58

Kamiel:

Vet man de voorzitter in the air

• 30 December 2011 - 13:00

Magda Bestenbreur:

Gaaf om de foto`s te zien van Queenstown.Wij hebben daar ook de brug gestaan en gekeken hoe ze naar beneden sprongen(erg hoog).een prettige jaarwisseling midden in de zomer(een aparte ervaring)
    gr magda

• 30 December 2011 - 13:42

Annykoenen:

Yvonne ,jij bent weer de klos die insecten hebben het altijd op jou gemund.Een mug en die is voor jou.Hoop, dat de jeuk nu over is en je kunt genieten van de jaarwisseling.Het allerbeste!Ja Jurgen i, heb het gezien op de foto.Jij hebt de sprong gewaagd.Waaghals dat je bent.Weer een belevenis erbij.
    Wens ik jullie allebei een genoeglijke jaarwisseling en een goed begin van het jaar 2012Groetjes en kiefs van,Anny.

• 30 December 2011 - 16:39

Janneke:

Eindelijk, DE SPRONG!!!!!! Dat wordt volgend jaar een skydive in Auckland voor Jurgen.
    Yvon, ik hoop dat de kuur snel aanslaat en dat je een "jeukvrij" oud en nieuw kunt vieren, even een dansje wagen met de jeugd van down under. Alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst, wij zullen er op proosten vanuit Cuijk ;) Xxx

• 30 December 2011 - 19:37

Marja:

Jurgen......ik doe je het niet na, angstkonijn dat ik ben! En Yvonne, hoe was het met je zweethandjes????? Vervelend van al die jeuk, hoop dat alle medicijnen helpen en dat je dansend 2012 in kan gaan! Een knallende jaarwisseling voor jullie! Gr Marja

• 30 December 2011 - 22:08

Josefien En Jan:

Wat goed van je Jurgen zou ik willen maar Jan echt niet. Prachtig al die verhalen en foto's. We genieten met jullie mee. Fijne oudjaaravond en maar weer genieten.

• 31 December 2011 - 07:36

Franka Linders:

mooi wat jullie allemaal mee maken
    heel veel groetjes en een goed uiteinde en begin van het nieuwe jaar